همتی معتقد است به منظور رفع مشکلات اقتصادی و رسیدن به وضعیت مطلوب معیشتی باید در دولت آینده اقتصاد حاکم بر سیاست شود.

همتی: اقتصاد در دولت آینده باید بر سیاست حاکم شود

به گزارش ایرنا، عبدالناصر همتی عصر جمعه در گفت و گوی انتخاباتی با مردم سمنان در شبکه تلویزیونی استانی با بیان اینکه امروز شرایط اقتصادی نیاز به اقدام‌های جدی دارد، افزود: نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد مردم ۶۰ الی ۷۰ درصد مسائل کشور را در مشکلات اقتصادی و معیشتی می‌بینند بنابراین دولت آینده نمی‌تواند غیراقتصادی باشد و بینش اقتصادی در آن حاکم نباشد. 

وی ادامه داد: در سال‌های گذشته روند اقتصادی مطلوب نبوده‌، میزان قدرت خرید مردم، سرمایه‌گذاری و رشد تولیدات کاهش‌یافته است پس کشور ما نیاز دارد تا اشتباهات گذشته را جبران کند و ریل اقتصادی را تغییر دهد. 

همتی بیان کرد: توسعه و ایجاد اشتغال کلان در گرو رشد تولید است که باید با بررسی‌های لازم موانع تولید برداشته شود. 

وی با بیان اینکه دولت آینده باید اختیارات را از اقتصاد کشور کنار بگذارد، افزود: باید در زمینه اقتصاد بخش خصوصی و مردم به صحنه تولید بیایند. 

همتی، شعار خود را تعامل ملی از خانه تا جهان دانست و گفت: باید با تعامل داخلی و خارجی اقتصاد را بهبود بخشیم، اکنون تقابل داریم که نیروی ما را مستهلک می‌کند اما باید قدرت دولت ایران استوار باشد تا با تعامل مشکلات را حل کند. 

وی افزود: عده ای بر این باورند که بنده در زمان حضور در بانک مرکزی مشکلات را حل نکردم در صورتی که باید بدانند اختیارات بانک مرکزی محدود است و باید یک سازمان و مجموعه اقتصادی قوی با قدرت فراتر در کنار آن باشد تا بتوان مشکلات را حل کرد.

همتی با بیان اینکه باید انزوای خارجی را از بین ببریم، گفت: تحریم‌های ظالمانه تمامی درآمدهای دولت را تحت تاثیر، روابط اقتصادی ما را به حالت تعلیق و معاملات بانکی را مختل کرده‌ است. 

وی ادامه داد: در سال‌های گذشته درآمد ۱۰۰ میلیارد دلاری داشتیم که در سال ۹۹ این درآمد به پنج میلیارد دلار رسیده است و با این میزان درآمد و حدود ۷۰ درصد هزینه پرداخت حقوق و دستمزد کشور را اداره کردیم. 

همتی از ۱۵ اولویت و برنامه کاری غیراقتصادی و اقتصادی در دولت خود خبر داد و گفت: اولویت اصلی ما برنامه‌های اقتصادی، کنترل تورم، کاهش بیکاری، افزایش رشد اشتغال، کنترل و پیشبرد رفاه مردم و احیا و اصلاح معیشت مردم است که تحت تاثیر تورم، تحریم، کاهش ارزش پولی و کاهش قدرت خرید را دچار مشکل کرده است. 

وی به نقش جوانان در دولت خود اشاره کرد و گفت: جوانان در تمامی صحنه‌های مهم و سیاسی کشور نقش مهم دارند که باید جایگاه آن‌ها را با ایجاد آرامش، کاهش مداخله، ایجاد اوقات فراغت، اشتغال مناسب و ایجاد انگیزه و تلاش در کشور حفظ کنیم تا جوانان ایرانی که در خارج از کشور هستند، با دیدن فضای سیاسی مناسب کشور، به ایران بازگرداند. 

همتی به نقش زنان در جامعه اشاره و بیان کرد: باید به صورت ویژه از حقوق زنان دفاع کرد که به همین منظور ۳۰ درصد مشاغل دولت باید در اختیار زنان باشد و ۵۰ درصد کابینه دولت را جوانان و بانوان در اختیار داشته باشند.

وی به سیاست خارجی در دولت خود اشاره کرد و گفت: باید منافع ملی حفظ و در کنار آن تعامل با همسایگان و کشورهای شرق و غرب برقرار شود و با اقدام متقابل اقدامات خوبی برای تعامل داشته باشیم و بدانیم که با تقابل به‌جایی نمی‌رسیم پس باید از انزوای ظالمانه تحمیلی خارج شویم زیرا مشکلات معیشتی مردم با تداوم انزوا و تحریم رفع نمی‌شود. 

همتی رفع مشکلات تولید را در اولویت های کاری خود اعلام کرد و افزود: موانع بسیار زیادی در امر تولید وجود دارد و مشکلاتی از جمله مالیات، بیمه، گرفتن مجوز بانکی و صدور مجوز در بخش‌های مختلف کشور، بسیاری از سرمایه‌گذاران را از حضور در بخش تولید منصرف می‌کند که برنامه‌های جدی در این زمینه در دستور کار قرار دارد. 

وی توسعه فضای کسب‌وکار برای توسعه تولید را امری مهم دانست و تصریح کرد: ایران در رتبه جهانی از لحاظ کسب‌وکار در وضعیت خوبی قرار ندارد و آزادی اقتصادی در سطح پایینی است.

همتی بیان کرد: علی‌رغم مشکلات ناشی از کرونا، تولید کشور با توسعه ارتباطات و فضای مجازی دگرگون شد که باید این امر تداوم یابد و با اهمیت به زنجیره‌های تولید جایگاه تولید را در کشور به‌جای خوبی برسانیم. 

وی ادامه داد: استان های کشور نقش بسیار خوبی در تولید و صادرات غیرنفتی دارند که تلاش داریم تا در این زمینه دارند تولید و صادرات غیرنفتی را ۵۰ درصد افزایش دهیم.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: من در برابر پنج نامزد قرار ندارم بلکه رقیب اصلی من قهر انتخاباتی مردم است که از مردم درخواست دارم تا در روز ۲۸ خرداد برای تحول ایران و رفع مشکلات در انتخابات حضور پرشور داشته باشند.

در استان سمنان برای انتخابات ۲۸ خرداد، تعداد ۵۱۹ هزار و ۵۴۰ نفر واجد شرایط رای دادن وجود دارد که از این تعداد ۲۶۲ هزار و ۸۱۷ نفر مرد و ۲۵۶ هزار ۷۲۳ نفر زن هستند.

٧٧٨ شعبه اخذ رای در استان سمنان برای انتخابات ٢٨ خرداد پیش‌بینی شده که شامل ۴٨٢ شعبه در شهرها و ٢٩۶ شعبه در روستاها می‌شود.

کد خبرنگار: ۱۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید