من بلافاصله بعد از یافتن الماس شروع به لرزیدن کردم، خیلی بد می‌لرزیدم. من به دوستم با دست علامت دادم و چنان در شوک بودم که از جاش خواستم الماس را بگیرد و در کیسه بگذارد، زیرا می‌ترسیدم، آن را گم کنم. من هرگز انتظار چنین چیزی را نداشتم. فقط امیدوار بودم که یک تکه فقط یک تکه کوچک پیدا کنم تا بتوانم آن را روی حلقه قرار دهم و بگویم:《هی، من اون الماس رو بالاخره پیدا کردم.》

مرد خوش‌شانسی که با پیدا کردن یک تکه الماس ازدواج کرد

کریستین لیدن یک مرد از اهالی  واشنگتن است که در تمام زندگیش در رویای یافتن یک حلقه الماس نشان برای نامزد خود بود. او نمی‌دانست که این آرزوی او روزی به واقعیت تبدیل خواهد شد. کریستین لیدن  می‌گوید  ایده استخراج سنگ‌های قیمتی برای حلقه نامزدی در دوران نوجوانی زمانی که در مدرسه راهنمایی مشغول به تحصیل بود، در ذهن او شکل گرفت. او همیشه فکر می‌کرد که این فقط در حد یک ایده نباید باقی بماند و روزی باید آن را عملی کند، اما هرچه بزرگتر شد فهمید که پیدا کردن سنگ‌های قیمتی خام با درصد خلوص  بالا در ایالات متحده دشوار است.

با این حال، هنگامی که همکار لیدن سه سال پیش در مورد پارک ایالتی Crater of Diamonds در آرکانزاس با او صحبت کرد، لیدن دانست که رویای او می‌تواند به واقعیت تبدیل شود. از آنجا که او به مدت دو سال با دختری به نام دزیره دوست بود، تمام سعی خود را کرد تا حلقه رویاهای خود را برای او پیدا کند. لیدن می‌گوید:  زمانی که من  قصد داشتم واقعاً این کار را انجام دهم،  شروع به برنامه ریزی برای  سفر کردم، زیرا می‌دانستم این کار واقعاً امکان پذیر است. بنابراین من شروع به تحقیق درباره الماس کردم. وی فیلم‌هایی را از کسانی که در یافتن الماس در پارک موفق بودند تماشا کرد و سعی کرد قبل از تصمیم برای برنامه ریزی سفر تا آنجا که می‌تواند اطلاعات کسب کند. دوست او جاش که از ابتدا در مورد رویای لیدن می‌دانست، تصمیم گرفت در این ماجراجویی به او بپیوندد.

پارک های ایالتی آرکانزاس

همانطور که آنها برنامه ریزی می‌کردند، لیدن تجهیزات معدن خود را در حالی که دوست دخترش در محل کار او بود، آماده می کرد. دوست دختر  او فکر می‌کرد که لیدن تجهیزات کار خود را آماده می‌کند.  لیدن می‌گوید: او می دانست که ما به یک سفر جاده‌ای می‌رویم، اما نمی‌دانست دقیقا چه کاری قرار است، انجام دهیم. من به او گفتم که از برخی پارک‌های ایالتی و برخی پارک‌های ملی بازدید خواهیم کرد، اما او نمی‌دانست که ما به دنبال یافتن سنگ‌های قیمتی هستیم. لیدن قصد داشت تا زمانی که از او خواستگاری نکرده، درخواست ازدواج را با وی مطرح نکند. در اول ماه مه، لیدن و جاش ماجراجویی خود را آغاز کردند و اولین توقف خود را در مونتانا برای استخراج الماس انجام دادند، اما چیزی عایدشان نشد. هر دو در 7 ماه مه به آرکانزاس رسیدند، به این امید که سوزنی در انبار کاه پیدا کنند. دو روز تلاش آنها ناموفق بود. روز بعد تصمیم گرفتند روش دیگری را امتحان کنند و فقط از سطح شنی استخراج نمایند. اواخر روز دوم در حالیکه با ناامیدی شن‌ها را جابه جا می‌کردند،  اتفاق شگفت انگیزی رخ داد، هنگامی که لیدن با ابزار خود مشغول کار بود، یک الماس زرد با وزن بیش از دو قیراط پیدا نمود.

لیدن می‌گوید: من بلافاصله بعد از یافتن الماس شروع به لرزیدن کردم، خیلی بد می‌لرزیدم. من به دوستم با دست علامت دادم و چنان در شوک بودم که از جاش خواستم الماس را بگیرد و در کیسه بگذارد، زیرا می‌ترسیدم، آن را گم کنم. من هرگز انتظار چنین چیزی را نداشتم. فقط امیدوار بودم که یک تکه فقط یک تکه کوچک پیدا کنم تا بتوانم آن را روی حلقه قرار دهم و بگویم:《هی، من اون الماس رو بالاخره پیدا کردم.》

خواستگاری بعد از یافتن الماس

آنها بلافاصله به مرکز کشف مراجعه کردند تا آنچه را که یافته‌اند گزارش دهند و کارکنان اندازه الماس زرد را تأیید کردند. بر اساس اخبار منتشر شده از پارک ایالتی Diater Crater، الماس 2.20 قیراطی بزرگترین جواهری بود که ماه اکتبر گذشته در پارک پیدا شده بود، اما حالا یک بازدید کننده از آرکانزاس، یک الماس زرد 4.49 قیراطی را کشف کرده است. این الماس به رنگ زرد روشن، دارای شکلی مثلثی و درخشان است. روز بعد از بازگشت لیدن، او و دوست دخترش به دنبال پیدا کردن  قارچ به جنگل رفتند و در حین پیاده روی، لیدن الماس را بیرون آورد  و  از او خواستگاری کرد. دزیره هم با اشتیاق درخواست او را پذیرفت و بله گفت.

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید