نخست‌وزیر اردن گفت: حمایت از قدس و مقدسات و هویت آن امانت و مسؤولیتی است که اردن بر اساس قیمومیتی که بر مقدسات اسلامی و مسیحی موجود در قدس دارد، به آن عمل می‌کند.

نخست‌وزیر اردن بر حمایت کشورش از فلسطین تاکید کرد

به گزارش سلام نو، ایسنا به نقل از خبرگزاری "پترا" اردن نوشت: بشر الخصاونه، نخست وزیر اردن در دیداری که در دفترش با محمد اشتیه، همتای فلسطینی خود داشت، گفت: اردن به رهبری ملک عبدالله دوم (پادشاه این کشور) تمامی امکانات و تلاش‌های دیپلماتیک خود را در راستای خدمت به مساله فلسطین و حقوق مشروع ملت فلسطین قرار می‌دهد.

الخصاونه تاکید کرد: حمایت از قدس و مقدسات و هویت آن امانت و مسؤولیتی است که اردن بر اساس قیمومیتی که بر مقدسات اسلامی و مسیحی موجود در قدس دارد، به آن عمل می‌کند.

نخست وزیر اردن در ادامه اظهار کرد: اولویت‌های مرحله فعلی بر اقدامات دیپلماتیک برای تثبیت آتش‌بس، حفظ وضعیت تاریخی و حقوقی موجود در قدس، توقف اقدامات یک‌جانبه اسرائیلی در این شهر از جمله اقدامات تحریک‌آمیز علیه نمازگزاران، شهرک‌سازی‌ها و مصادره اراضی فلسطینی‌ها و نیز تثبیت حقوق ساکنان محله شیخ جراح در قدس شرقی و ممانعت از کوچاندن آنها از خانه‌هایشان متمرکز است.

همچنین او تاکید کرد، باید از جایگاه والای مساله فلسطین در راستای تلاش برای ایجاد یک راه‌حل عادلانه و دائمی که به تشکیل کشور مستقل و دارای حاکمیت فلسطین بر اساس مرزهای سال ۱۹۶۷ و پایتختی قدس شرقی منجر شود، استفاده کرد.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید