دولت ونزوئلا از امروز دومین مرحله واکسیناسیون کرونا با هدف مصون‌سازی گسترده جمعیت این کشور را آغاز کرد.

آغاز واکسیناسیون گسترده کرونا در ونزوئلا از امروز

به گزارش سلام نو، ایرنا به نقل از خبرگزاری اروپاپرس اسپانیا نوشت: «کارلوس آلوارادو» وزیر بهداشت ونزوئلا در گفت و گو با تلویزیون رسمی کاراکاس تاکید کرد که فاز دوم واکسیناسیون تنها در بیمارستانها نخواهد بود و به طور گسترده و در تمام نقاط کشور بر روی تمام شهروندان ونزوئلایی صورت خواهد گرفت و فقط شامل گروه های اولویت دار نمی شود.

آلوارادو در گفت و گو با تلویزیون رسمی ونزوئلا خاطرنشان کرد که از شنبه، ۲۷ مرکز واکسیناسیون که رو به افزایش بوده و به طور روزانه ظرفیت تزریق ۶۰۰ هزار دوز واکسن کووید ۱۹ را داراست، آغاز به اجرای طرح ایمنی سازی انبوه کشور خواهد کرد. به گفته وزیر بهداشت، این کشور قصد دارد ۷۰ درصد جمعیت خود را تا پایان ماه دسامبر واکسینه کند.

وزیر بهداشت ونزوئلا اعلام کرد: مرحله نخست واکسیناسیون به  گروه بزرگسالان بالای ۶۵ سال با بیماری های مزمن، کادر درمان و گروه بیماری های پرخطر همچنان ادامه دارد، اما با ورود دوزهای جدید واکسن، این مرحله وارد مرحله گسترده تری شامل واکسیناسیون عموم مردم خواهد شد.

به نوشته نشریه ونزوئلایی اولتیماس نوتیسیاس و طبق اعلام وزیر بهداشت این کشور، کارکنان نظام سلامت و دیگر پزشکان مستقل نیز هنوز در انتظار واکسیناسیون هستند. در همین راسا دولت ونزوئلا تا پایان سال جاری، واکسیناسیون ۲۲ میلیون نفر (معادل حدود ۸۰ درصد) از جمعیت خود را پیش بینی کرده است. به همین منظور مقرر شد مراکز واکسیناسیون صرفا به امور واکسیناسیون بپردازند و فعالیت های بهداشتی دیگر را متوقف کنند.

تاکنون ۱.۱۱ درصد از جمعیت ونزوئلا دوز نخست واکسن علیه کووید-۱۹ را دریافت کرده اند.

مقامات ونزوئلا تزریق واکسن تک‌دوزی اسپوتنیک در این کشور را تایید کردند. ونزوئلا تا کنون بیش از ۳۰۰ هزار دوز واکسن اسپوتنیک وی روسیه و ۵۰۰ هزار دوز واکسن سینوفارم از چین دریافت کرده است.

نیکلاس مادورو رئیس‌جمهوری ونزوئلا، پیشتر ضمن محکوم کردن تحریم‌های غیر قانونی واشنگتن علیه کاراکاس، به عنوان مانعی در مسیر دستیابی به واکسن کووید-۱۹، از تامین واکسن مورد نیاز شهروندان خبر داده بود.

ونزوئلا به رغم تحریم‌های شدید واشنگتن در حالی برای تامین هر چه بیشتر و پیشرفت هر چه سریعتر طرح ملی واکسیناسیون کووید-۱۹ تلاش می‌کند که مخالفان، این مسئله را دست‌آویزی برای تحت فشار قراردادن دولت مادورو و شعله ور کردن آتش انتقادات و اختلافات قرار داده اند.

براساس تازه‌ترین آمار تارنمای وردمیترز، تا کنون بیش از ۲۳۰ هزار نفر در ونزوئلا به ویروس کرونا مبتلا شده و افزون بر دو هزار و ۵۰۰ نفر جان خود را از دست داده اند.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید