به موجب قطعنامه‌ای در شورای امنیت، سازمان ملل باید زمانی که احتمال قحطی به خاطر درگیری و جنگ وجود دارد، به شورای امنیت اطلاع بدهد.

سازمان ملل نسبت به قحطی در تیگرای اتیوپی هشدار داد

به گزارش سلام نو، ایسنا به نقل از خبرگزاری فرانسه نوشت: مارک لوکوک، معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه در نامه‌ای به شورای امنیت اعلام کرد: کاملا واضح است که افرادی که در تیگرای زندگی می‌کنند اکنون با نقص شدید امنیت غذایی به دلیل نزاع مواجهند و طرف‌های بحران محدودیت‌هایی در رسیدن به مواد غذایی ایجاد می‌کنند.

به موجب قطعنامه‌ای در شورای امنیت، سازمان ملل باید زمانی که احتمال قحطی به خاطر درگیری و جنگ وجود دارد، به شورای امنیت اطلاع بدهد.

دولت اتیوپی چهارم نوامبر عملیاتی را علیه جبهه آزادی مردم تیگرای آغاز کرد و درگیری‌ها همچنان ادامه دارد و وضعیت انسانی جامعه جهانی را نگران کرده است.

لوکوک در این نامه آورده است: نیاز شدیدی به اتخاذ تدابیر چشمگیر برای شکستن حلقه خالی بین نزاع مسلحانه و خشونت و نبود امنیت غذایی داریم. اعضای شورای امنیت و دیگر کشورهای عضو باید تمام اقدامات ممکن را برای ممانعت از وقوع قحطی و گرسنگی اتخاذ کنند.

لوکوک گفت: با ادامه ویرانی و خشونت علیه غیرنظامیان در تیگرای حداقل ۲۰ درصد ساکنان امروزه با نبود امنیت غذایی مواجهند. طی شش ماه و نیم پیش حدود دو میلیون تن آواره شدند. همچنین تعدادی غیرنظامی کشته و زخمی شدند. تجاوز و خشونت جنسی گسترش یافته است. زیرساخت و مراکز ضروری از جمله بیمارستان‌ها و اراضی کشاورزی از بین رفته است.

لوکوک گفت: به رغم بهبود اوضاع در ماه مارس و همکاری مقامات در سطح ملی رسیدن کمک‌های بشردوستانه در دوره اخیر وخیم شده است. در عملیات انسانی کارشکنی شده یا به تأخیر افتاده است. ما همچنین کشته شدن شش تن از امدادرسانان در تیگرای طی شش ماه گذشته را محکوم می‌کنیم.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید