یکی از کارمندان بخش تجهیزات پزشکی می گوید: اگر بیمارتان بدحال است حتما در کنار دستگاه اکسیژن ساز، کپسول اکسیژن هم بگیرید، چون برق گاه و بیگاه قطع می‌شود.

تهدید زندگی بیماران کرونایی با قطع برق

به گزارش سلام نو به نقل از اقتصاد ۲۴، کافی است ادامه حیات شما به جریان برق وصل باشد تا بفهمید قطعی برق برای بیماران کرونایی بدحال، تهدیدی برای جانشان است، زیرا دستگاه‌های اکسیژن ساز به جریان برق وصل اند. از طرفی با توجه  به شرایط کرونایی این روزها، افزایش قیمت کپسول‌های اکسیژن به دردسر تکراری بیماران مبتلا به کرونا تبدیل شده است.

«اگر بیمارتان بدحال است حتما در کنار دستگاه اکسیژن ساز، کپسول اکسیژن هم بگیرید، چون برق گاه و بیگاه قطع می‌شود.» این سخن یکی از کارمندان بخش تجهیزات پزشکی است که می‌گوید با قطعی‌های ناگهانی اگر بیمارتان بدحال باشد بدون دستگاه اکسیژن ساز در خاموشی‌ها تاب نخواهد آورد.این در حالی است که گشت و گذار  در بازار تجهیزات پزشکی نشان می‌دهد قیمت دستگاه‌های اکسیژن ساز سر به فلک کشیده است؛ گویی سر گردنه است!

با وجود گذشت از پیک کرونا، دستگاه اکسیژن ساز برای اجاره کم است

یکی از کرایه دهندگان دستگاه اکسیژن می‌گوید: الان اکسیژن ساز ۱۰ لیتری ندارم و اجاره ماهیانه دستگاه ۵ لیتری ۵ میلیون تومان است. الان که قطعی برق زیاد است اگر بیمارتان بدحال است باید کپسول اکسیژن هم داشته باشید. کپسول هم ماهیانه یک میلیون آب می‌خورد و هر وقت تمام شود برای شارژ می‌آییم و هزینه هر بار شارژ ۱۲۰ تا ۱۳۰ هزار تومان است. کپسول اکسیژن برای هر بیمار دو ساعت کار می‌کند. این در حالی است که مرکز دیگری قیمت ۱۰ لیتری را ۱۳ میلیون تومان ماهیانه اعلام می‌کند.

قیمت نجومی کپسول و دستگاه اکسیژن ساز در دیوار

وضعیت در سایت دیوار با آنچه در کف بازار دیده ایم کمی متفاوت است. صاحبان برخی از آگهی‌ها کلی فروشان این دستگاه هستند و برخی دیگر، افرادی که در گذشته کپسول خریده اند و حالا با داغ شدن بازار، می‌خواهند این محصول را به قیمت مناسبی به فروش برسانند.یکی از فروشندگان با بیان اینکه دستگاه ایرانی اجاره نکنید یا نخرید، گفت:، چون نظارتی بر تولید نیست، بعضا اجناس نامناسبی تولید و راهی بازار می‌شود. به این صورت که ممکن است دستگاه در تولید اکسیژن خوب کار نکند.

اما اوضاع دستگاه‌های اکسیژن ساز متفاوت است؛ تعداد این دستگاه‎‌ها نسبت به کپسول اکسیژن در سایت دیوار بسیار کمتر است و قیمت آن برای فروش به طورمیانگین از ۶.۵ میلیون تومان تا ۱۳ میلیون تومان برای خرده فروشی است.یکی از کرایه دهندگان دستگاه اکسیژن در دیوار به اقتصاد ۲۴ می‌گوید: دستگاه‌های اکسیژن ساز ۵ لیتری از ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان تا ۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بسته به کشور سازنده آن‌ها متغیر است. دستگاه ۱۰ لیتری نیز از ماهیانه ۱۲ میلیون شروع می‌شود و آمریکایی نیز که اصلا پیدا نمی‌شود و اگر پیدا شود بالای ۱۵ میلیون تومان است.

در پیک کرونا قیمت کپسول اکسیژن ۵۰۰ هزار تومان افزایش یافت

یک منبع آگاه که نخواست نامش فاش شود، از کمبود دستگاه اکسیژن ساز در زمان وقوع پیک کرونا خبر داد و گفت: موج جدید کرونا سبب شده است که قیمت کپسول اکسیژن حدود ۵۰۰ هزار تومان افزایش بیابد. هرچند قیمت اکسیژن سازی که الان ۲۵ میلیون تومان است، در آغاز کرونا ۲ تا ۳ میلیون تومان بود.این فرد در گفتگو با اقتصاد ۲۴ ادامه داد: دستگاه اکسیژن ساز ایرانی از ۱۵ میلیون، چینی ۲۱ میلیون، دستگاه ترک ۱۹ میلیون و آمریکایی به شرطی که پیدا شود ۱۰۰ میلیون تومان قیمت دارد.این منبع آگاه افزود: البته دستگاه اکسیژن آمریکایی به صورت قاچاق وارد می‌شود و البته کیفیت بسیار خوبی دارد. البته در بخش اجاره این دستگاه‌ها با اینکه پیک گذشته، اما هنوز کمبود وجود دارد، چون خیلی از بیماران که بدحال بودند هنوز از آن استفاده می‌کنند و بدحال اند.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید