بنابر اعلام آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا)، صهیونیست‌ها اجازه ورود کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه را نمی‌دهند.

رژیم صهیونیستی مانع از ورود کمک‌های بشردوستانه به غزه می‌شود

به گزارش سلام نو، تابناک به نقل از الجزیره نوشت: آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا) اعلام کرد که رژیم صهیونیستی از ورود کمک‌ها به غزه از طرق گذرگاه «کرم ابوسالم» جلوگیری می‌کند.

«آنروا» از اشغالگران خواست که امکان رسیدن کمک‌های بشردوستانه و کارکنانش را به غزه در اسرع وقت به موجب تعهدات به قانون بین المللی فراهم کند.

آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا) موافقت لازم برای ارسال کمک‌های بشردوستانه با هدف کمک رسانی به جنگ زدگان شامل افراد در معرض خطر مانند زنان باردار، کودکان، معلولان و بیماران خاص و سالخوردگان را با وجود نیازهای فراوان با گذشت ۹ روز از جنگ به دست نیاورده است.

«تمارا الرفاعی» مدیر ارتباطات راهبردی آنروا تاکید کرد: «آنروا» منتظر موافقت فوری طبق سازوکارهای معمول برای عبور به غزه است.

«عدنان ابوحسنه» مشاور رسانه‌ای آنروا اعلام کرد: اسرائیل مانع محموله‌های مواد غذایی شده است و با ورود پنج محموله سوختی فقط موافقت کرده است. کمک‌های غذایی باید برای ساکنان غزه ارسال شود.

وی افزود: گشودن گذرگاه انسانی برای رسیدن کمک‌ها به غزه یک نیاز مبرم است. کمک‌های غذایی باید وارد غزه شود.

مشاور رسانه‌ای آنروا اعلام کرد: ما جدیدترین موقعیت خودمان به منظور جلوگیری از هدف حمله قرار گرفتن‌مان به اسرائیل داده‌ایم.

نماینده فلسطین در سازمان ملل: اسرائیل مرتکب جنایت جنگی شده است

از سوی دیگر «ریاض منصور» نماینده فلسطین در سازمان ملل اعلام کرد که رژیم صهیونیستی در غزه مرتکب جنایات جنگی شده است. خانواده‌هایی به طور کامل شهید شده‌اند و بیش از ۵۰ هزار شهروند در مناطق مسکونی خود کوچ کرده‌اند.

وی در سه نامه جداگانه به «آنتونیو گوترش» دبیر کل سازمان ملل، «چانگ جئون» رئیس دوره ای شورای امنیت و «فولکان بوزکر» رئیس مجمع عمومی سازمان ملل، اعلام کرد: حمله اسرائیل نقض آشکار و خطرناک همه قواعد و قوانین بین المللی از جمله توافقنامه ژنو و قطعنامه‌های سازمان ملل که تاکنون اجرا نشده است، محسوب می‌شود.

منصور تاکید کرد: اقدامات فوری برای توقف حمله نظامی اسرائیل باید انجام شود و همه تدابیر ممکن برای فرمانبرداری اسرائیل از قانون بین المللی اتخاذ شود.

وی همچنین به ادامه استفاده از زور علیه فلسطینی‌ها داخل اراضی ۴۸ از سوی رژیم صهیونیستی اشاره کرد و آنرا گواهی بر آپارتاید بودن رژیم صهیونیستی دانست.

منصور از جامعه بین المللی خواست که به دعوت‌های بشردوستانه برای رسیدن کمک‌های انسان دوستانه به فلسطینی‌ها توجه کند.

تکذیب شایعه العربیه علیه مقاومت

«ایاد البزم» سخنگوی وزارت داخلی غزه آنچه شبکه العربیه درباره خروج خانواده‌های فرماندهای گروههای فلسطینی و فرزندان آنها به مصر گفته را به شدت تکذیب کرد و گفت: ما به شکل قوی آنچه شبکه العربیه علیه ملت مقاوم ما بیان کرده است را تکذیب می‌کنیم.

این درحالی است که شماری از زخمی شدگان فلسطینی ا ز گذرگاه رفح برای درمان به مصر منتقل شده‌اند.

موشک‌های مقاومت مراکز آموزشی صهیونیست‌ها را به تعطیلی کشانده است.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی اذعان کردند که موشک‌های مقاومت ، مراکز آموزشی این رژیم را به تعطیلی کشانده است و امروز چهارشنبه هم این مراکز در مرکز و جنوب فلسطین اشغالی و نیز شهرک‌های صهیونیست نشین اطراف غزه تعطیل است.

سازمان ملل مکان امنی در غزه نیست

«مارک لوکوک» معاون دبیر کل سازمان ملل در امور انسان دوستانه اعلام کرد: مکان امنی در غزه با توجه به ادامه بمباران‌های اسرائیل وجود ندارد. بیش از یک میلیون نفر از سال سال قبل از دنیا منزوی شده‌اند (اشاره به محاصره غزه از سوی صهیونیست‌ها).

وی افزود: جنگ اخیر به کوچ ۵۸ هزار فلسطینی منجر شده است. بسیاری به دنبال پناه بردن به مراکز آنروا در غزه هستند. گذرگاه‌های بشردوستانه باید گشوده شود. گذرگاه «کرم ابوسالم» و«بیت حانون» باید گشوده شود.

واکنش اتحادیه رادیو و تلویزیون‌ها اسلامی به شهادت گوینده رادیو الاقصی

اتحادیه رادیو و تلویزیونهای اسلامی در یک بیانه شهادت «یوسف ابوحسین» گوینده رادیو صدای مسجد الاقصی را به دست صهیونیست‌ها تسلیت گفت و بیان کرد: این حمله بزدلانه هرگز سبب خاموش شدن صدای فلسطین و صدای حقیقت نخواهد شد.

در این بیانیه آمده است: با شهادت «یوسف»، شمار اصحاب رسانه شهید شده در غزه به سه نفر افزایش یافت.

قبل از آن «عبدالحمید الکولک» در ۱۶ ماه می و «محمد عبدالمنعم شاهین» در ۱۲ ماه می بر اثر حملات صهیونیست‌ها در غزه به شهادت رسیدند.

این درحالی است که ۱۰ نفر از اصحاب رسانه هم به علت حملات هوایی صهیونیست‌ها مجروح شده اند.

در این بیانیه با اشاره به نابودی ۲۶ مرکز رسانه‌ای در غزه بر اثر حملات به غزه، آمده است: این حمله جنایت تمام عیار جنگی است؛ اما گزندی به اراده اصحاب رسانه وارد نخواهد کرد.

بستن ورودی شهرک سلوا در شمال رام الله

منابع فلسطینی اعلام کردند که نظامیان رژیم صهیونیستی ورودی اصلی شهرک «سلوان» در شمال رام الله در کرانه باختری با بلوک های سیمانی بسته‌اند.

این منابع بیان کردند: همچنین صهیونیست‌ها ورودی جنوبی این شهرک را هم بسته‌اند که این سبب شده است که فلسطینی مسافت طولانی برای ورود یا خروج به شهرک را طی کنند.

بازداشت ۲۲ فلسطینی در کرانه باختری

همزمان بامداد امروز نظامیان صهیونیست شماری دیگر از فلسطینی را بازداشت کردند.

در «الخلیل» نظامیان صهیونیست ۹ جوان فلسطینی، «نابلس» سه شهروند فلسطینی، در جنین سه جوان فلسطینی، در «بیت لحم» چهار نفر، رام الله دو نفر و در «طوباس» هم یک فلسطینی پس از حمله بازداشت شده‌اند.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید