سومیا سوامیناتان محقق ارشد سازمان جهانی بهداشت در مصاحبه با خبرگزاری فرانسه هشدار داد که کرونای هندی ممکن است تاثیر واکسن را خنثی کند.

خبر بد سازمان جهانی بهداشت درباره کرونای هندی

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، یک محقق ارشد سازمان جهانی بهداشت (WHO) گفت: سویه جهش یافته کروناویروس در هند مسری تر است و ممکن است مصونیت ایجاد شده از طریق واکسیناسیون را از بین برده و به شیوع انفجار گونه بیماری در این کشور کمک کند.

"سومیا سوامیناتان" محقق ارشد سازمان جهانی بهداشت در مصاحبه با خبرگزاری فرانسه هشدار داد: ویژگی های اپیدمیولوژیکی که امروز در هند مشاهده می کنیم نشان می دهد که این سویه با سرعت بسیار در حال گسترش است.

آمارهای روزانه هند حاکی از آن است که برای اولین بار در این کشور تعداد قربانیان کروناویروس در مدت ۲۴ ساعت بیش از ۴۰۰۰ نفر بوده و موارد جدید ابتلا نیز از ۴۰۰ هزار نفر فراتر رفته است.

دهلی نو در مهار ویروس با چالش جدی روبروست و سیستم خدمات درمانی آن در هم شکسته است و بسیاری از کارشناسان بر این باورند که آمار رسمی فوتی ها و مبتلایان بیش از رقم اعلام شده است.

این محقق ارشد سازمان جهانی بهداشت گفت: سویه جهش یافته در هند موسوم به B.۱.۶۱۷ که برای اولین بار در ماه اکتبر سال گذشته شناسایی شد، فاکتور کمک کننده در بروز فاجعه بیماری در این کشور است.

همچنین درحالیکه مقامات هند در تلاش برای تسریع روند واکسیناسیون در کشور هستند، سوامیناتان هشدار داد که تزریق واکسن به تنهایی نمی تواند در مهار بیماری کافی باشد.

وی تاکید کرد: هند که بزرگترین تولید کننده واکسن در جهان است تنها حدود دو درصد از جمعیت ۱.۳ میلیارد نفری خود را به طور کامل در برابر بیماری کووید-۱۹ مصون کرده است.

افزایش موارد ابتلا به کروناویروس و فوت ناشی از آن نه تنها از موضوعات نگران کننده است بلکه این شرایط، زمینه را برای پیدایش سویه های جدید و خطرناکتر ویروس فراهم می سازد. هرچه ویروس، بیشتر در حال تکثیر و انتشار و انتقال باشد، احتمال رشد و سازگاری جهش بیشتر است.

به گزارش ایسنا به نقل از مدیکال اکسپرس، این محقق ارشد سازمان جهانی بهداشت هشدار داد: سویه هایی که حامل جهش های زیادی هستند در نهایت ممکن است در برابر واکسن های فعلی مقاومت نشان دهند که این خطر تمامی جهان را با مشکل روبرو می کند.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید