بنابر اعلام وزارت دفاع روسیه، به دنبال حملات جنگنده‌های نیروی هوایی این کشور به مخفیگاه‌های تروریست‌ها در نزدیکی شهر تدمر سوریه، ۲۰۰ نفر از آنها به هلاکت رسیدند.

هلاکت ۲۰۰ تروریست در پی حملات هوایی جنگنده‌های روسیه

به گزارش سلام نو، خبرگزاری صداوسیما به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) از مسکو نوشت: وزارت دفاع روسیه روز دوشنبه اعلام کرد جنگنده‌های نیروی هوایی این کشور یک پایگاه آموزشی تروریست‌ها را در نزدیکی شهر تدمر منهدم کردند که به کشته شدن دست کم ۲۰۰ تن از تروریست‌ها منجر شد.

وزارت دفاع روسیه با اعلام این خبر افزود: گروه‌های تروریستی در حال برنامه ریزی برای اجرای حملات تروریستی در سوریه با هدف ایجاد تزلزل و بی ثباتی در این کشور هستند.

سرلشکر الکساندر کاربوف معاون مدیر مرکز هماهنگی روسیه در پایگاه حمیمیم در بیانیه‌ای اعلام کرد اطلاعات به دست آمده حاکی از این است که گروه‌های تروریستی با ایجاد پایگاهی در شمال شرق شهر تدمر، تولید بمب‌های دست ساز، سازمان دهی گروه‌های تروریستی و اعزام آنان به مناطق مختلف سوریه به دنبال اجرای عملیات تروریستی در این کشور هستند.

الکساندر کاربوف افزود پس از تایید داده‌ها درباره مختصات وجود مواضع تروریست‌ها در شمال شرق تدمر ‏، جنگنده‌های روسیه با بمباران این مناطق دو مقر تروریست‌ها را منهدم کردند و دست کم ۲۰۰ تروریست را به هلاکت رساندند. در این حمله همچنین ۲۴ خودوی شاسی بلند مجهز به مسلسل و دوشکا به همراه ۵۰۰ کیلوگرم مهمات و مواد اولیه برای ساخت بمب‌های دست ساز منهدم شدند.

این مقام نظامی روسیه تاکید کرد گروه‌های تروریستی در حال برنامه ریزی برای آغاز عملیات تروریستی و حمله به نهادهای دولتی سوریه در شهرهای بزرگ با هدف ایجاد ناامنی و بی ثباتی در این کشور در آستانه انتخابات ریاست جمهوری هستند. انتخابات ریاست جمهوری سوریه در تاریخ ۲۶ ماه مه آینده برگزار خواهد شد.

کاربوف خاطرنشان کرد آموزش تروریست‌ها در اردوگاه‌هایی واقع در مناطقی خارج از کنترل دولت سوریه از جمله منطقه التنف که در کنترل نیروهای آمریکایی است، صورت می‌گیرد.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید