روز گذشته محسن هاشمی رییس شورای شهر تهران، در جلسه علنی شورای شهر اعلام کرد که آمار فوتی های کرونا در تهران به ۱۰۰ نفر افزایش یافته است.

آمار فوتی‌های کرونا در تهران به ۱۰۰ نفر در روز رسید

به گزارش سلام نو، روزنامه اعتماد نوشت: به دنبال هشدارهای مکرر فرمانده قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا در کلان‌شهر تهران نسبت به وخامت شرایط پایتخت و حرکت به سمت موج‌های شدیدتر مرگ و بستری به دلیل تداوم روال عادی تردد عمومی، در دومین روز ظرف هفته جاری، آمار فوتی‌های کرونا در تهران به رقم نگران‌کننده رسید. در حالی که سه روز قبل، علیرضا زالی هشدار داده بود که ظرف یک شبانه‌روز در شهر تهران ۷۰ مبتلای کرونا فوت کرده‌اند، دیروز محسن هاشمی؛ رییس شورای شهر تهران، در جلسه علنی شورای شهر، اعلام کرد که ظرف شبانه روز ۲۲تا ۲۳ فروردین، آمار فوتی‌های کرونا در پایتخت به ۱۰۰ نفر افزایش یافته است. با اعلام هاشمی حالا باید گفت که در یک شبانه‌روز و در فاصله هر ۱۴ دقیقه، یک مبتلای کرونا در تهران جان خود را از دست داده است.

با توجه به هشدارهای اخیر وزیر بهداشت درباره وخیم‌تر شدن شرایط کشور از بابت بستری و مرگ کرونا، علت مخالفت ستاد ملی مقابله با کرونا با تعطیلی موقت پایتخت واقعا غیر قابل درک است آن هم در حالی که مسوولان شهری تهران، تاکیدهای مکرر دارند که تردد عمومی و حتی ترافیک تهران در مقایسه با هفته گذشته، تغییر محسوسی نداشته چون نظارت قدرتمندی بر محدودیت‌های تردد اجتماعی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی اعمال نمی‌شود. دیروز هم رییس شورای شهر تهران با هشدار نسبت به تاثیر قابل توجه تردد جمعیت پایتخت با وسایل حمل و نقل عمومی و انتقال غیر قابل انکار ویروس در فضاهای بسته مترو و اتوبوس به دلیل تراکم بالای جمعیت افزود: «شرایط کرونایی بسیار حاد است و تعداد فوتی‌ها در تهران به نزدیک ۱۰۰ نفر رسیده و اگر همین‌طور پیش برویم بالاتر هم می‌رود.»

محسن هاشمی در حاشیه جلسه ۲۸۶ شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران گفت: «اولین دستور جلسه به صورت دو فوریتی بود و اعضای شورا از شهردار تهران خواستند که یک گزارش تحویل و تحول همانند کاری که در ابتدای دوره برای شهرداری دوره قبل انجام دادیم تهیه کند. با توجه به عقب افتادن رسیدگی به پرونده باغات، کل صحن به پرونده باغات اختصاص داشت و امروز تعدادی از پرونده‌ها رای باغ و تعدادی رای غیرباغ گرفته‌اند.» هاشمی درباره وضعیت حمل و نقل عمومی گفت: «ما مصوبات بسیار خوبی در دولت داریم و قول‌های خوبی داده می‌شود اما عملا هیچکدام آنها به نتیجه نمی‌رسد و آنچه که درباره آن به نتیجه رسیده‌ایم نیز خرید اتوبوس از بودجه خود شهرداری تهران بوده است. البته اتوبوس‌ها و واگن‌های قدیمی در حال نوسازی هستند اما درباره تامین تجهیزات نو هنوز هیچ فعالیت جدی شروع نشده است. تقریبا یک سال است که با کمک معاونت فناوری ریاست‌جمهوری یک پژوهش عملگرا انجام شد و پیشرفت عملیات ساخت قطار داخلی مترو از نظر طراحی به ۸۵ درصد و از نظر ساخت به ۷۵ درصد رسید. یک قطار هم توسط رییس‌جمهوری رونمایی شد و در آن جلسه رییس‌جمهوری دستور داد که از این قطار تولید شود. از مصوبه واردات هزار واگن، ۴۲۰ واگن هنوز باقی مانده است که درباره آن تصمیم‌گیری نشده است و دولت می‌تواند برای این ۴۲۰ واگن به صورت ریالی برای کارخانجات داخلی تامین اعتبار کند. 

شهرداری تهران قراردادی با شرکت واگن‌سازی تهران برای تامین ۱۰۵ واگن امضا کرده و این اتفاق می‌تواند به سرعت شروع شود و در انتهای کار دولت، حداقل این پول تامین شود و در شورای شهر و شهرداری بعدی شاهد حضور این واگن‌ها در سیستم حمل ونقل عمومی تهران باشیم.»  هاشمی در توضیح نگرانی‌های شورای شهر بابت وضعیت شیوع کرونا در تهران گفت:« شرایط کرونایی بسیار حاد است و تعداد فوتی‌ها در تهران به نزدیک ۱۰۰ نفر رسیده است و اگر همین‌طور پیش برویم بالاتر هم می‌رود. در حمل و نقل عمومی براساس گزارشات بین‌المللی اعلام شده، اگر زمان کمی در واگن و اتوبوس باشیم، خطر کمتر است و توصیه هم کردم که مردم، بیش از ۲۰ دقیقه در وسایل حمل و نقل عمومی نمانند. اما با توجه به اینکه این بیماری با شرایط واکسیناسیون، در یک سال آینده هم وجود خواهد داشت پس لازم است که دولت نسبت به قولی که برای تامین ناوگان حمل و نقل عمومی داده است تلاش بیشتری کند. البته نمی‌دانم چه مشکلی وجود دارد چون دولت باید برای تامین ناوگان حمل و نقل عمومی تامین اعتبار کند و این هم کار سختی نیست.»

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید