اسماعیل کوثری، مشاور سابق فرمانده کل سپاه گفت: فعالیت من در سپاه تقریباً هفت ماه قبل از نام‌نویسی در انتخابات بوده و مسئولیتی هم نداشتم.

از شهریور ۹۹ دیگر در سپاه مشغول نیستم / هر تصمیمی شورای نگهبان بگیرد مطیع آن هستم

به گزارش سلام نو، اسماعیل کوثری در گفتگو با مهر، در خصوص مسائل مطرح شده پیرامون منع قانونی او از نام‌نویسی در اولین انتخابات میان دوره‌ای مجلس، گفت: من در سال ۸۶ رسماً از نیروهای مسلح بازنشسته شدم و بعد از آن در انتخابات شرکت و در دوره‌های هشتم و نهم، وارد مجلس شورای اسلامی شدم.

وی افزود: بعد از دو دوره نمایندگی در مجلس شورای اسلامی و بعد از پایان دوره نهم مجلس به درخواست مسئولان سپاه در تاریخ ۹۵/۳/۷ با تمام شدن مجلس، بعد از سه ماه بنابه نیازشان دوباره برگشتم و تا تیر ماه سال ۹۹ در قرارگاه ثارالله مشغول فعالیت بودم.

مشاور سابق فرمانده کل سپاه خاطر نشان کرد: بعد از پایان مسئولیت در قرارگاه ثارالله سپاه مدتی به عنوان مشاور فرمانده کل سپاه بودم اما از شهریورماه دیگر در سپاه مشغول نیستم بنابراین فعالیت من در سپاه تقریباً هفت ماه قبل از نام‌نویسی در انتخابات بوده و مسئولیتی هم نداشتم.

کوثری با بیان اینکه درست است که مدتی مشاور فرمانده کل سپاه بودم اما مشاور بودن مسئولیت محسوب نمی‌شود، اظهار داشت: ۷ ماه است که دیگر فعالیتی در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ندارم، اما در هر صورت تابع قانون هستم و شورای نگهبان هر تصمیمی بگیرد مطیع آن هستم.

وی با تاکید بر اینکه دستگاه‌های متصدی باید صلاحیت افراد برای شرکت در انتخابات را تایید کنند، افزود: در اصل، وکلا و فقها هستند که قانون را تشخیص می‌دهند و این‌طور نیست که کسی که حتی از الفبای قانون هم مطلع نیست بخواهد اظهارنظر کند.

وی در پایان گفت: هر تشخیصی که شورای نگهبان و وزارت کشور بدهند من تابع آن هستم.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید