ایران یکی از مناطق مهم گردشگری در سطح خاورمیانه است که تعداد زیادی از جاذبه های گردشگری مهم در اقصی نقاط آن پخش شده است. با همین حال تعداد از این جاذبه ها هنوز کمتر شناخته و بعضی از آنها ناشناخته شده می باشند. ایران با تمدن ۲۵۰۰ ساله دارای شهرهایی با جاذبه های تاریخی بی نظیری می باشد که کمتر گردشگران از این مکان ها دیدن کرده اند.

چند مکان ناشناخته دیدنی در کلان شهرهای ایران

این مکان های ناشناخته ایران نقاط بکری هستند که حتی مردم محلی آن منطقه نیز از آنها بی خبر هستند در این مطلب چند مکان کمتر شناخته شده در چند کلان شهر ایران را بررسی می کنیم.

آتشکده آدریان از مکان های دیدنی تهران

ممکن است با شنیدن نام آتشکده یاد جاذبه های گردشگری یزد بیفتید، اما خیلی از افراد نمی دانند که در خیابان جمهوری تهران هم چنین دیدنی ای وجود دارد.

این آتشکده دارای عمری به اندازه یک قرن است و تنها محلی است که زرتشتیان با خیالی آسوده می توانند به عبادت و راز و نیاز بپردازنند. بدون شک بازدید از محل عبارت مذاهب دیگر، یکی از تجربه های به یاد ماندنی سفرمان خواهد شد.

هنگامی که به این آتشکده می روید، بدون شک آجرکاری ورودی آن خودش را به رخ می کشد. پس از وارد دهلیزی می شوید که شما را به حیاط  می رساند. و در نهایت در آنجا با ساختمانی سفید رنگ که خودنمایی می کند مواجه می شوید. در نظر داشته باشید این جاذبه در نزدیکی دبیرستان تاریخی و زرتشتی فیروز بهرام قرار دارد.

چند مکان ناشناخته دیدنی در کلان شهرهای ایران

از این رو اگر جزو علاقه مندان به به جاذبه های باستانی کمتر شناخته شده در شهر تهران هستید، تمامی این موارد را می توانید به یک روز از سفرتان اختصاص دهید. این یعنی یک تیر و چند نشان! برای رفتن به آنجا باید خودتان را به خیابان جمهوری، میرزا کوچک خان و پلاک ۴ برسانید.

کارگاه روح و چوب از مکان های دیدنی شیراز

در میان مکان های ناشناخته شیراز، شاید کارگاه روح و چوب بتواند یکی از بهترین گزینه های شما برای بازدید باشد!

شما می توانید در این کارگاه، مشاهده کنید که چطور هنرمندانی توانمند قادر هستند که از چوب های دور ریختنی، آثار هنری زیبایی خلق کنند! آثاری که بسیار چشم نواز بوده و می تواند با جان و روح هر بیننده عاشق هنری بازی کند!

کلیسای سنت استپانوس از مکان های دیدنی تبریز

چند مکان ناشناخته دیدنی در کلان شهرهای ایران

در ۱۷ کیلومتری شهر جلفا استان آذربایجان شرقی، دومین و مهم‌ترین کلیسای ارامنه در مکانی که به عنوان صومعه سرخ یا قزل وانک، وجود دارد. کلیسا در حصار دره ای سرسبز با پوشش‌های گیاهی زیبا و درختان انبوه جای گرفته‌است. این بنای تاریخی دارای حصار سنگی به شکل بارو، هفت برج نگهبانی و به شکل دژهای مستحکم پنج پشت استوانه ای سنگی می‌باشد.

محیط اطراف کلیسا از سه ساختمان نمازخانه، اجاق دانیال و برج ناقوس تشکیل شده‌است. همچنین کلیسای سنت استپانوس به واسطه قدمت فراوانی که دارد. به عنوان اثر ملی در میراث جهانی یونسکو ثبت شده‌است. با رفتن به این کلیسا از تماشای معماری و بافت منحصر به فرد آن کیف کنید.

طبیعت زیبای قره سو از مکان های دیدنی مشهد

آبشار قره سو یکی دیگر از مکان‌های ناشناخته مشهد که از تیررس بسیاری از گردشگران خارج است. اما چرا به آن آب سیاه هم می‌گویند قره سو کلمه ای برگرفته از زبان ترکی است به معنای آب سیاه به همین علت اسم دیگر آن که خیلی که خیلی پر کاربرد هم نیست آب سیاه می‌باشد.

روستای قره سو واقع در جنوب غرب کلات نادری در فاصله ی ۱۰ کیلومتری از این شهر دارای مناطق ییلاقی بسیار زیبا و دره‌های تنگ با چشم‌اندازهای شگفت‌انگیز و آب و هوای مطلوبی است.

در منطقه جذاب قره سو هشت آبشار در حال خروش است که برای دیدن آن‌ها باید از نردبان‌های فلزی که بکار رفته‌است بالا بروید. از دلایلی که طبیعت گردی را در منطقه ییلاقی لذت بخش کرده‌است. وجود چشمه‌های سرد و دلچسب روستای قره سو است.

بعد از پیاده‌روی در روستا برای رفع خستگی می‌توان از آب این چشمه‌های طبیعی و گوارا نوشید. قره سو از نظر موقعیت جغرافیایی ارتفاعی ۱۱۹۰ متری از سطح دریا دارد.

آب شیرین هشت آبشار قره سو به عنوان آب شرب روستا و همچنین آبیاری باغات و مناطق کشاورزی استفاده می‌شود. نادر شاه افشار زمانی که قصر خورشید را بنا کرد، به علت نبود آب شیرین و از طرفی آب غیر شرب کلات توانست با استفاده از توانایی مهندسان ایرانی آب شیرین قره سو را به داخل قصر خورشید برساند.

مجموعه علی قلی آقا از مکان های دیدنی اصفهان

چند مکان ناشناخته دیدنی در کلان شهرهای ایران

یکی از مکان های ناشناخته اصفهان که باید آن را بشناسید، مجموعه علی قلی آقا است که  کمتر کسی آن را می شناسد و از آن بازدید می کند.

سازنده این بنا همین علی قلی آقا است که یکی از افراد با نفوذ در زمان خودش بوده است؛ از این رو توانسته است، هزینه ساخت این بنا را از شاه دوران بگیرد!

اگر تصمیم به بازدید از این بنا دارید، باید بدانید در محله ی بید آباد اصفهان واقع شده است که به خودی خود یکی از قدیمی ترین بخش های شهر به شمار می آید. بنابراین نه تنها از این جاذبه، بلکه از محله ای دیدنی و خاطره انگیز هم دیدن می کنید. در این بنا چهار مجموعه مسجد، زورخانه، حمام و بازار پذیرای شما هستند.

کد خبرنگار: ۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید