۲۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۵
کد خبر: 55234105

قیمت جهانی طلا در روز جمعه همزمان با صعود دلار با کاهش همراه شد.

قیمت جهانی طلا در ۲۹ اسفند ۹۹

به گزارش سلام نو به نقل از ایبنا، روز جمعه قیمت طلا، تحت فشار افزایش سود خزانه داری ایالات متحده و افزایش دلار، کاهش یافت.

جهش قیمت این فلز به بالاترین سطح دو هفته ای قبلی، سود ناچیز هفتگی را در پی دارد.

 طلای اسپات پس از رسیدن به بالاترین قیمت از اول مارس، با ۰.۵ درصد کاهش به ۱۷۲۸.۶۳ دلار در هر اونس رسید.

روز جمعه قیمت طلا، تحت فشار افزایش سود خزانه داری ایالات متحده و افزایش دلار، کاهش یافت، اما جهش این فلز به بالاترین سطح دو هفته ای قبلی، آن را در مسیر رشد ناچیزی قرار داد.

طلای اسپات با رسیدن به بالاترین قیمت از اول مارس، با ۰.۵ درصد افت به ۱۷۲۸.۶۳ دلار در هر اونس رسید. معاملات آتی طلای ایالات متحده با ۰.۳ درصد افت به ۱۷۲۸.۰۰ دلار در هر اونس رسید.

روز پنجشنبه پس از آنکه فدرال رزرو متعهد شد با توجه به تورم، نرخ بهره را حداقل تا سال ۲۰۲۴ به میزان ۰ درصد نگه دارد، سود اوراق ۱۰ ساله خزانه داری ایالات متحده برای اولین بار در ۱۴ ماه گذشته به بالای ۱.۷۵ درصد افزایش یافت.

سود بالاتر اوراق، هزینه نگه داشتن شمش طلا را افزایش می دهد.

با گرانی دلار طلا نیز گران شد.

تعداد آمریکایی هایی که تقاضای جدید مزایای بیکاری داشتند هفته گذشته افزایش زیادی یافت، اما بازار کار در حال بازگشت است و شتاب در واکسیناسیون منجر به بازگشایی مشاغل بیشتر می شود.

به گفته بانک انگلیس بهبود اقتصادی انگلیس در حال افزایش است اما سیاست گذاران در مورد چشم انداز بهبود طولانی مدت اختلاف نظر داشته و گمانه زنی ها را در مورد برگشت محرک کاهش می دهند.

روز پنجشنبه کریستین لاگارد، رییس بانک مرکزی اروپا گفت: ممکن است بانک مرکزی اروپا قبل از شتاب مورد توافق برای چاپ پول، به زمانی نیاز داشته باشد.

سوئیس در ماه فوریه برای اولین بار از ماه سپتامبر به چین طلا فرستاد و محموله ها به هند و تایلند به بالاترین قیمت چند ساله رسید.

پالادیوم با ۲۶۸۲ دلار و ۶۸ سنت تغییر چندانی نداشت در حالیکه روز پنجشنبه با بیش از ۷.۳ درصد افزایش به بالاترین میزان از ۲۸ فوریه ۲۰۲۰ رسیده است.

نقره با کاهش ۰.۶ درصدی به ۲۵.۸۹ دلار رسید و پلاتین با ۰.۷ درصد کاهش به ۱۱۹۸.۱۹ دلار رسید.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید