مقامات ارشد چین هشدار داده‌اند که اگر اگر آمریکا فکر می‌کند چین برای بهبود روابط با آمریکا حاضر است از مواضع خود کوتاه بیاید و به نوعی تغییر رفتار دهد، ایالات متحده حتما دچار اشتباه شده است.

هشدار چین به آمریکا: متوهم نباشید!

به گزارش سلام نو، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، در حالیکه چین و آمریکا برای دیدار روز پنجشنبه در آلاسکا آماده می‌شوند، مقامات آمریکایی به دنبال این هستند که اگر چین می‌خواهد روابط میان دو کشور از سر گرفته شود، رفتارش را تغییر دهد.

قرار است "آنتونی بلینکن" وزیر امور خارجه آمریکا و "جیک سالیوان" مشاور امنیت ملی این کشور با "یانگ جیچی" دیپلمات ارشد چین و "وانگ یی" وزیر امور خارجه چین در شهر "آنکوریج" در آلاسکا دیدار کنند.

طبق اعلام واشنگتن، سفر مقامات این کشور به کشورهای آسیایی و همچنین تماس با اروپا و هند و دیگر شرکا نشان می‌دهد که آمریکا از زمان ریاست جمهوری جو بایدن چقدر دست خود را برای مقابله با چین تقویت کرده است.

با این حال به نظر می‌رسد که در اولین جلسه حضوری مقامات ارشد آمریکایی و چینی در دوران ریاست جمهوری بایدن، دو طرف در موارد بسیار ناچیزی به توافق برسند.

در آستانه مذاکرات دو طرف، آمریکا اقداماتی ناگهانی علیه چین اتخاذ کرده است، از جمله لغو مجوز برخی شرکت‌های مخابراتی چینی، صدور حکم احضاریه برای چند شرکت فناوری اطلاعات چینی به دلیل مسائل امنیت ملی و بروز رسانی تحریم‌ها علیه چین به دلیل شرایط دموکراسی در هنگ کنگ.

در این میان سفیر چین در واشنگتن دیروز(چهارشنبه) اعلام کرد، آمریکا اگر فکر می‌کند که مقامات ارشد چین این سفر را به آلاسکای «یخ زده» سفر می‌کنند تا «مصالحه کنند و امتیاز دهند»، آن‌ها کاملا در توهم هستند.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید