مصطفی الکاظمی، نخست‌وزیر عراق به مناسبت سالگرد بمباران شیمیایی حلبچه بیانیه‌ای منتشر کرد.

حلبچه قربانی گرانبهایی بود که مردم کردستان ما آن را تقدیم کردند

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، به نقل از شبکه خبری سومریه‌ نیوز، مصطفی الکاظمی، نخست‌وزیر عراق در سی و سومین سالروز حمله وحشیانه رژیم صدام به حلبچه گفت: امروز حادثه دردناکی را در تاریخ مبارزه مردم ما علیه طغیان و دیکتاتوری به یاد می‌آوریم. امروز سی و سومین سالروز حمله شیمیایی به حلبچه در کردستان عراق است که به کشته شدن هزاران غیرنظامی منجر شد.

وی افزود: تلخی آن فاجعه تا به امروز ادامه دارد تا به ما این را بفهماند که سلاح کشتار جمعی وقتی به دست یکی از ظالمان زمین می‌افتد چه اتفاقی رخ می‌دهد و زمانی که یک نظام ظالم طغیانگر برای توجیه بقای خود به نام نژادپرستی و انزجار آن را به کار می‌گیرد چه ظلم‌ها و بدبختی‌هایی به بار می‌آورد.

الکاظمی گفت: حلبچه قربانی گران‌بهایی بود که مردم کردستان ما آن را تقدیم کردند؛ همانطور که مردم سراسر عراق برای آزادی و رهایی از ظلم یک حاکم طغیانگر که فساد و کشتار و جنگ‌های بیهوده به راه می‌اندازد، قربانی دادند.

وی افزود: امروز درد قربانیان آن حمله را می‌بینیم. این دردها ما را یاد دردهایی می‌اندازد که به خاطر بقیه جنایت‌های دوره استبداد و برای نجات و عبور عراق به دوره دموکراسی کشیدیم. حلبچه یادآور زخم‌ها و ظلم و ستم‌هایی است که زمانی که یک ابزار در دست یک حاکم باشد، رخ می‌دهد. اما امروز از فداکاری‌های شهدا درس می‌گیریم و برای ایجاد یک عراق آزاد و دموکرات که شهروندانش را در هر جایی عزیز می‌دارد، تلاش می‌کنیم.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید