محمدباقر قالیباف، رییس مجلس شورای اسلامی گفت: هیئت نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام، نظرات خود درباره بودجه را به شورای نگهبان ارسال کرده است.

هیئت نظارت مجمع تشخیص مکاتبه‌ای پیرامون بودجه با مجلس نداشته است

به گزارش سلام نو به نقل از مهر، حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی طی تذکری شفاهی، گفت: بر اساس اصل ۹۴ قانون اساسی، کلیه مصوبات مجلس شورای اسلامی باید به شورای نگهبان فرستاده شود و شورای نگهبان هم موظف است که طی ۱۰ روز انطباق این مصوبات را با قانون اساسی و شرع مقدس مورد بررسی قرار دهد.

وی بیان کرد: در حال حاضر مجمع تشخیص مصلحت نظام نامه‌ای داده مبنی بر اینکه «لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ در چندین مورد با سیاست‌های کلی نظام مغایرت دارد».

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر مجمع تشخیص مصلحت نظام در این باره نظری دارد، باید در موعد مقرر نظر مشورتی خود را به شورای نگهبان ارسال کند و مجمع تشخیص مصلحت نظام نمی‌تواند به این سبک و به صورت مستقیم به مجلس نامه بزند.

نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: روشی که اتخاذ شده، باید اصلاح شود و اگر مجمع تشخیص مصلحت نظام موردی به مصوبات مجلس درباره بودجه داشت، باید نظرات خود را در موعد مقرر به شورای نگهبان اعلام می‌کرد اما اینکه نامه‌ بنویسند و در فضای رسانه‌ای این موضوع را مطرح کنند، درست نیست.

محمدباقر قالیباف در پاسخ به این تذکر، گفت: طبق بند ۲ اصل ۱۱۰ قانون اساسی، این وظیفه بر دوش هیئت عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام است که اگر موردی وجود داشته باشد، مطرح کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: هیئت نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام هیچ مکاتبه‌ای با مجلس نداشته بلکه نظرات خود را به شورای نگهبان ارسال کرده، شورای نگهبان هم این موارد را به مجلس منتقل کرده و مسیر قانونی کاملاً طی شده است.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید