استاندار مرکزی با اعلام آخرین وضعیت کرونا در این استان گفت: آمار جان‌باختگان در هفته سوم اسفندماه جاری نسبت به هفته دوم این ماه ۵۰ درصد افزایش یافته است..

افزایش ۵۰ درصدی آمار فوتی‌های کرونا در استان مرکزی

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا،  استاندار مرکزی گفت: شمار جان‌باختگان ناشی از ابتلا به بیماری کووید۱۹ در این استان در هفته سوم اسفندماه جاری نسبت به هفته دوم این ماه ۵۰ درصد افزایش یافت.

سید علی آقازاده» عصر دوشنبه در نشست ستاد مدیریت کرونا افزود: شیوع کرونای انگلیسی در کشور و استان مرکزی ضرورت رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی را دوچندان کرده است و آحاد مردم باید بیش از پیش نسبت به این مهم توجه داشته باشند.
وی افزود: از مردم نقاط مختلف استان مرکزی انتظار می‌رود در ایام پایانی سال از تجمع در مراکز خرید و  آرامستان‌ها  خودداری کنند و فرمانداران شهرستان‌های ۱۲ گانه باید برای این امر مهم، تمهیدات کاربردی بیندیشند.
استاندار مرکزی اظهار داشت: برای رفاه حال مردم و اصناف، محدودیت تردد خودروها در شب این استان از ساعت ۲۱ تا چهار بامداد به ۲۲ تا سه بامداد کاهش یافت و شهرداری‌های شهرهای مختلف  به خصوص اراک و ساوه نیز وظیفه دارند نسبت به حمل و نقل مردم به طوری که هم دستورالعمل‌های بهداشتی رعایت شود و هم هیچ تجمعی در ایستگاه‌های اتوبوس یا تاکسی ایجاد نشود، برنامه‌ریزی کنند.
آقازاده با بیان اینکه مردم استان مرکزی در یک سال گذشته همکاری‌های موثری در کنترل از شیوع کرونا داسته‌اند، گفت: ۸۵ نشست ستاد مدیریت ویروس کرونا در مرکز استان و یک‌هزار و ۱۰۰ نشست شهرستانی در یک سال گذشته برگزار و یک هزار و ۱۴۷ مصوبه به دنبال داشته که یک هزار و ۱۳۷ مورد آن اجرایی شده است.
وی گفت: استان مرکزی در اجرای طرح شهید سلیمانی نیز که از دی‌ماه امسال در استان کلید خورد،  کارنامه موفقی داشته و یکی از استان‌های برتر کشور در اجرای این طرح بوده است.
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک نیز با اشاره به اینکه موارد  کرونای انگلیسی باید به سرعت شناسایی و قرنطینه سازی شوند، گفت: پیش‌بینی می‌شد که بیماران سریع بد حال و مرگ و میر بالاتر باشد و تا به امروز افزایش مرگ و میر در این افراد دیده نشده است و در واقع رفتار ویروس با یافته های علمی اعلام شده از سوی انگلستان متفاوت است و سرعت انتقال در این نوع جهش یافته بالا رفته است و سیر صعودی در تعداد مبتلایان مشهود است.
دکتر محمد جمالیان افزود: ۶۴۸ موارد مثبت شناسایی شده در هفته دوم اسفندماه در هفته سوم به ۸۰۸ نفر، موارد بستری از ۵۶ مورد به ۵۳ مورد، ۵۹۲ بیمار سرپایی به ۷۵۵ نفر و موارد فوت نیز از هشت نفر به ۱۲ نفر رسیده است.

وی با بیان اینکه در هفته پایان اسفندماه نیز تاکنون روند بیماری به مانند هفته سوم است، گفت: با توجه به تجمعات و افزایش ترددهای مردم، به ثبات وضعیت بیماری در استان خوش بین نیستیم.
وی در خصوص شیوع کرونای انگلیسی در استان بیان کرد:  موارد شناخته شده کرونای انگلیسی در استان تا دیروز به ۸۵ مورد رسیده است که در اکثر شهرستان‌ها به غیر از آشتیان این نوع ویروس شناسایی شده و امروز نیز به نظر می رسد موارد به ۱۰ مورد رسیده باشد که بیشتر به صورت تصادفی شناسایی می شوند.
استان مرکزی اسفند ماه گذشته پس از قم دومین کانون بیماری کرونا در کشور بود و تا کنون سه موج از کووید ۱۹ در این استان مدیریت شده است.

بنابر اعلام سیما سادات‌لاری سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی،  مجموع بیماران  مبتلا به کووید۱۹ در کشور تا ۲۵ اسفند ۹۹ به یک میلیون و ۷۵۴ هزار و ۹۳۳ نفر و  تعداد جان باختگان این بیماری به  به ۶۱ هزار و ۳۳۰ نفر رسیده است.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید