دونالد ترامپ رئیس‌جمهور سابق آمریکا در واکنش به اظهارات مگان مارکل عروس آمریکایی نوه خانواده سلطنتی انگلیس درباره رفتار نژادپرستانه این خانواده گفت: مارکل آدم خوبی نیست.

واکنش ترامپ به اظهارات مگان مارکِل علیه خانواده سلطنتی انگلیس

به گزارش سلام نو به نقل از فارس، دونالد ترامپ که از دوره کارزار انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ تا به امروز همواره به هرگونه اظهارنظر مخالفانش واکنش نشان داده است، این بار علیه همسر «هری» نوه ملکه انگلیس موضعگیری کرده است.

مشاور ارشد دونالد ترامپ در زمان ریاست جمهوری او در آمریکا که هنوز هم یکی از نزدیکان او محسوب می‌شود به نقل از رئیس‌جمهور سابق این کشور، موضع او درباره اظهارات اخیر مگان مارکل عروس آمریکایی خانواده سلطنتی انگلیس را بیان کرد.

به گزارش هیل، «جیسون میلر» خبر داد که ترامپ به او گفت که مگان مارکل «آدم خوبی نیست و من قبلا این را گفته بودم و حالا همگان دارند این موضوع را می‌بینند».

به گفته میلر، رئیس‌جمهور سابق آمریکا اظهارات مگان مارکل را درباره رفتار نژادپرستانه خانواده سلطنتی انگلیس با او که مادری سیاه پوست دارد، رد کرد و به دفاع از خانواده سلطنتی پرداخت.

به گفته او، رئیس‌جمهور سابق آمریکا همچنین از «پیرز مورگان» مجری سرشناس انگلیسی حمایت کرد؛ کسی که به دنبال سخنان مگان مارکل علیه خانواده سلطنتی او را دروغگو خوانده بود.

ترامپ به جیسون میلر گفته بود که درباره مگان مارکل کمی جار و جنجال ایجاد کند اما متوجه باشد که اگر «چیز منفی درباره مگان مارکل بگویی، ارتباط با تو را قطع خواهند کرد. به اوضاع پیرز (مورگان) نگاه کن».

مگان مارکل آمریکایی که مادرش سیاه‌پوست است، پیش از ازدواج با «هری» نوه ملکه انگلیس به عنوان یک هنرپیشه فعالیت داشت. پس از ازدواج، او و شوهرش به ترتیب به عنوان «دوک» و «دوشس» ساسکس عضو خانواده سلطنتی شدند.

نوه ملکه انگلیس و همسرش مگان مارکل از ماه مارس سال ۲۰۱۹ از نقش خود به عنوان اعضای ارشد خانواده سلطنتی این کشور استعفا دادند و در ایالت کالیفرنیا سکونت گزیده‌اند.

اظهارات رئیس‌جمهور سابق آمریکا علیه مارکل در حالی مطرح شده که پیش از این هم مواضع ترامپ علیه عروس آمریکایی خانواده سلطنتی انگلیس خبرساز شده بود.

هنگامی که رسانه‌ها در سال ۲۰۱۹ گزارشی درباره سخنان مگان مارکل علیه ترامپ منتشر کردند، رئیس‌جمهور وقت آمریکا به تندی جوابش را داد. مارگل گفته بود که او ترامپ را فردی تفرقه‌انداز می‌داند.

رئیس‌جمهور آمریکا در جواب به مارکل، طی مصاحبه با یک رسانه انگلیسی گفته بود: «نمی‌دانستم که او (مگان مارکل) چنین آدم زننده و کریهی است».

مگان مارکل در مصاحبه اخیر با «اپرا وینفری» مجری سرشناس آمریکایی که شوهرش شاهزاده هری نوه ملکه الیزابت هم در آن حضور داشت، اعلام کرد که خانواده سلطنتی با او در زمان بارداری وی در انگلیس رفتاری نژادپرستانه داشتند و او درباره سلامت خود و جان فرزندش نگرانی داشت.

مارکل در بخشی از این مصاحبه اعلام کرد که اعضای خانواده سلطنتی انگلیس در صحبت با شوهرش درباره اینکه رنگ پوست فرزندشان چه رنگی است، ابراز نگرانی کرده بودند.

«کاخ باکینگهام» صحبت‌های مگان مارکل را رد کرد و ویلیام برادر هری و یکی دیگر از نوه‌های ملکه انگلیس هم در اظهاراتی کوتاه گفته بود: «ما خانواده‌ای نژادپرست نیستیم».

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید