معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان اعلام کرد که نخستن مورد کرونای انگلیسی در این استان شناسایی شد.

 گلستان هم به کرونای انگلیسی آلوده شد

به گزارش سلام نو به نقل از فارس، براساس اعلام معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان، نخستین مورد کرونای انگلیسی به صورت رسمی در یکی از بیمارستان‌های گرگان شناسایی شد.

بر اساس این گزارش، این بیمار یک مرد ۵۷ ساله است که پس از مراجعه به بیمارستان و انجام آزمایش‌های تشخیصی، تست کرونای انگلیسی این بیمار مثبت بوده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گلستان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در گرگان با تائید این خبر اظهار کرد: تیم‌های بهداشتی به شدت در حال پیگیری موارد تماس و افراد نزدیک با این بیمار هستند.

ناهید جعفری گفت: تمامی این افراد تست کرونا داده و مورد معاینه و مراقبت قرار گرفته‌اند.

وی تاکید کرد: این ویروس قدرت واگیر بیشتری نسبت به کرونای چینی دارد و به طور قطع شلوغی خیابان‌ها در روزهای آخر سال و عدم رعایت دستورات بهداشتی بر سرعت انتشار این ویروس می‌افزاید.

گفتنی است، براساس آخرین گزارش ستاد استانی مقابله با کرونا در جلسه استانی، شهرستان‌های گرگان و کردکوی در وضعیت نارنجی قرار دارند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی گلستان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در گرگان آخرین آمار بستری امروز در بیمارستان‌های استان را ۲۴۸ نفر اعلام کرد.

به گفته علی متکی، از این تعداد ۵۲ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند و ۱۹ نفر به دستگاه ونتیلاتور وصل هستند.

به گفته استاندار گلستان، ورود و خروج به شهرستان‌های قرمز و نارنجی در سراسر کشور ممنوع است و هرگونه اسکان در ایام نوروز در تفرجگاه‌ها و مدارس استان گلستان ممنوع است.

یکی از مصوبات ستاد استانی مقابله با کرونا در خصوص سفر بین استان‌های گلستان و خوزستان، شرط همراه داشتن تست منفی کرونا برای تهیه بلیط بوده است و این مصوبه همچنان پابرجا است.

براساس مصوبه ستاد استانی مقابله با کرونا در گلستان، تمامی مدیران عضو ستاد و دستگاه‌های خدمات‌رسان در ایام نوروز اجازه خروج از شهر محل خدمت خود را ندارند.

لازم به ذکر است، استان گلستان حداقل طی یک ماه گذشته وضعیت پایداری را در شیوع ویروس کرونا تجربه کرد که با ثبت این مورد کرونای انگلیسی باید دید شرایط به چه صورتی خواهد شد و چه تصمیمات جدیدی برای گلستان اتخاد خواهد شد.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید