سریال گرانی انواع لبنیات برای چندمین بار دوباره به بستنی رسید و حداقل ۱۰۰۰ تومان گران شد.

سریال گرانی لبنیات باز هم به بستنی رسید/ جدول قیمت

به گزارش سلام نو به نقل از همشهری، مشاهدات نشان می‌دهد در کمتر از یک‌ماه گذشته همه انواع بستنی دست‌کم هزار تومان گران شده و قیمت بعضی از بستنی‌های پرطرفدار به ۱۲هزار تومان رسیده است. این درحالی است که اگر قیمت‌ها را در بازه بزرگ‌تری بررسی کنیم، تغییر قیمت بیش از این و دست‌کم ۲هزار تومان خواهد بود.

قیمت بستنی قیفی وانیلی کارنیتا از برند میهن، پاییز امسال ۳هزار تومان بود و الان ۴هزار تومان قیمت دارد و قیمت قیفی دومینو هم ۵هزار تومان است. قیمت سالار توت فرنگی هم طی ۳‌ماه گذشته از ۸هزار تومان به ۱۰هزار تومان رسیده و گفته می‌شود در خریدهای جدید قیمت‌ها باز هم افزایش داشته است. بستنی‌های نسبتا سنگین و پرطرفداری مثل مگنوم، دبل چاکلت و پریما دبل میکس بری قیمت شان تا ۱۲هزار تومان بالا رفته و بستنی نانی و کیک بستنی هم در هفته اخیر ۱۰۰۰تومان گران شده است. افزایش قیمت اخیر بستنی را اگر با رشد ۵۰درصدی قیمت این کالا در ۶‌ماه ابتدای سال جمع کنیم رشد قیمت یکساله به صد درصد نزدیک می‌شود. گرچه در طول امسال تمامی کالاهای مصرفی درصدهای بالایی از رشد قیمت را تجربه کردند، اما لبنیات با توجه به ضرورت مصرف به‌ویژه در میان خانواده‌های دارای کودک، شرایط ویژه‌ای داشت. 

در روزهای گذشته فیلمی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که در آن قیمت بستنی ۴هزار تومانی با بنزین هزار تومانی مقایسه شده بود. کوتاه شدن بازه زمانی تغییر قیمت لبنیات به یک ماه، مخصوصا با گرم شدن تدریجی هوا و افزایش میزان صرف بستنی موجب نگرانی خانواده‌هایی است که کم کم قدرت خرید بستنی را هم از دست می‌دهند.

SnPilh94n9eL

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید