رییس دانشگاه علوم پزشکی لرستان اعلام کرد که ۲ نفر در این استان به ویروس جهش یافته موسوم به کرونای انگلیسی مبتلا شده اند.

ابتلای ۲ نفر به کرونای انگلیسی در لرستان

به گزارش سلام نو به نقل از  ایرنا، محمدرضا نیکبخت روز سه شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به خریداری هشت دستگاه «سی تی اسکن» در ایام شیوع بیماری کرونا در لرستان اظهار داشت: همچنین نزدیک به ۱۱۰ تخت «آی سی یو» جدید برای استان خریداری شده که برای هر کدام یک میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.

وی با بیان اینکه تاکنون هفت دستگاه اکسیژن ساز در بیمارستان‌های استان نصب شده است، افزود: بزودی هشتمین دستگاه نیز در استان نصب می‌شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با تاکید بر اینکه پنج آزمایشگاه «پی سی آر» مثبت برای استان ایجاد شده است، گفت: در این آزمایشگاه‌ها روزانه ۲تا سه هزار تست انجام می‌گیرد.

نیکبخت با بیان اینکه همچنین واکسن روسی کرونا را در سه مرحله در استان تزریق کرده ایم  افزود: در نوبت اول ۲۶۰ دوز، نوبت دوم ۷۸۵ دوز و در نوبت سوم هم هزار و ۶۵ دوز تزریق شده است.

وی عنوان کرد: واکسن نوبت اول برای کادر درمان در بخش‌های «آی سی یو» تزریق شده و همچنین ۱۶۵ دوز واکسن نوبت دوم را برای سالمندان دپو کرده ایم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با اشاره به ابتلای ۲ نفر در استان به کرونای انگلیسی بیان کرد: سن یکی از این افراد بالا و سن دیگری پایین است، یکی از این ۲ نفر از کادر درمان استان هستند.

نیکبخت تصریح کرد: حال عمومی این ۲ نفر خوب است، اما به هر حال باید مراقبت شود که از استان‌های همجوار ویروس وارد استان نشود.

وی با بیان اینکه برخلاف آمار بالای مبتلایان در کشور، آمار مرگ و میر در لرستان پایین بوده است، گفت: بالای ۷۰ هزار نفر ابتلاء به کرونا در استان داشته ایم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی لرستان ادامه داد: این در حالی‌ است که در آبان ماه متوسط فوتی در روز ۱۱ نفر بود.

نیکبخت بیان داشت: تا کنون بالغ بر ۲۲۰ هزار نفر نمونه گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه روزانه ۹ هزار و ۳۰۰ نفر در این ۱۷ روز نمونه گیری شده است، گفت: غربالگری وسیعی در حال انجام است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با تاکید بر اینکه در استان خوزستان وضعیت خوب نیست و این استان همسایه ما است تاکید کرد: مردم از مسافرت به استان‌های دارای مشکل به خصوص خوزستان پرهیز  کنند.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید