پزشکان به مردم توصیه می‌کنند در اماکن عمومی همچون مترو، بازار و اماکن سربسته از صحبت کردن با یکدیگر خودداری کنند.

هشدار؛ در اماکن عمومی صحبت نکنید!

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا،  نتایج تحقیقات نشان می‌دهند صحبت کردن به ویژه در فضای بسته احتمال انتقال ویروس کرونا را افزایش می‌دهد از این رو پزشکان به مردم توصیه می‌کنند در اماکن عمومی همچون مترو، بازار و اماکن سربسته از صحبت کردن به خصوص با صدای بلند و از نزدیک با یکدیگر خودداری کنند.

ایرج خسرونیا فوق تخصص گوارش و کبد نیز روز دوشنبه بر این موضوع تاکید کرد و افزود: اینکه گفته می شود ویروس تنها از طریق هوا منتقل می شود، صحیح است و مردم از نزدیک شدن به یکدیگر و رخ به رخ شدن باید خودداری کنند، ضمن اینکه مردم نباید از بهداشت فردی از جمله استفاده از ماسک، شست و شوی روزانه دست ها، دهان و بینی و همچنین استفاده از الکل و تماس با سطوح و وسایل آلوده غافل شوند.

مردم از استفاده بیش از حد از ویتامین‌ها خودداری کنند

این فوق تخصص گوارش و کبد در خصوص تغذیه مناسب برای جلوگیری از ابتلا به بیماری کرونا به مردم توصیه کرد، مصرف ویتامین C و D و میوه جات و سبزیجات تازه و همچنین لبنیات و مصرف آب را به اندازه کافی در برنامه روزانه غذایی خود داشته باشند.

خسرونیا گفت: البته تمام مطالبی که در خصوص برخی داروها و خوراکی ها عنوان می شود بر پایه حدس و گمان و البته مطالعاتی است که هنوز به اثبات نهایی نرسیده است.

وی اظهار کرد: مردم باید بدانند که مصرف بیش از حد ویتامین های D و C مسمومیت به دنبال خواهد داشت، به طوری که استفاده بیش از حد ویتامین D سنگ کلیه، سنگ صفرا، اختلالات  عصبی، دردهای استخوانی و عضلاتی  بدنبال خواهد داشت.

دولت برای خاطیان پروتکل‌های بهداشتی مجازات تعریف کند

خسرونیا در بخش دیگری از دولت خواست که مجازات هایی را برای خاطیان و افرادی که در اماکن عمومی پروتکل های بهداشتی را از جمله استفاده از ماسک را رعایت نمی کنند در نظر گرفته و برای تعطیلات عید نیز همچون سال گذشته رفت وآمد به سایر استان های به خصوص مناطق قرمز را ممنوع اعلام کند.

وی به برخی افراد که در مواجهه با شرایط فعلی کرونایی سهل انگارانه برخورد می کنند و حتی در اماکن عمومی از ماسک استفاده نمی کنند، توصیه کرد اگر می خواهند بدانند وضعیت به چه شکلی است به بیمارستان های درگیر این ویروس سری بزنند و تعداد مرگ و میرهای  واقعی را آنجا مشاهده کنند.

خسرونیا، برخی صحبت های مردمی مبنی بر اینکه خبری نیست و از اطرافیان ما کسی به دلیل بیماری کرونا فوت نکرده است را یک تصور کاملا واهی و اشتباه دانست.

به گزارش ایرنا، ویروس کرونا عامل بیماری کووید ۱۹ از اواخر سال ۲۰۱۹ در شهر ووهان چین مشاهده و در مدت کوتاهی در همه جهان منتشر شد؛ به طوری که سازمان بهداشت جهانی در اسفند ۹۸ (فوریه ۲۰۲۰) بروز پاندمی (همه‌گیری جهانی) این بیماری را تأیید کرد.

از زمان شیوع کرونا در کشور (اسفند سال ۹۸) تاکنون یک میلیون و ۶۰۷ هزار و ۸۱ نفر در کشور به طور قطعی به این ویروس مبتلا شده و ۵۹ هزار و ۸۳۰ نفر از هموطنان جان خود را از بر آن از دست داده اند.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید