سرپرست معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی دزفول با اعلام اینکه وضعیت کرونا در این شهرستان بحرانی است گفت: نیمه نخست اسفندماه، ۱۹ نفر بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند.

فوت ۱۹ دزفولی بر اثر کرونا در نیمه نخست اسفند

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا سرپرست معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی دزفول گفت: نیمه نخست اسفندماه، ۱۹ نفر در دزفول بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند حال آنکه تعداد فوتی‌های دی و بهمن ۱۴ نفر بود.

رضا پورآیین روز یکشنبه به رسانه‌های دزفول اعلام کرد: افزایش آمار فوتی‌ها در دزفول نشان می‌دهد ویروس در جامعه پخش شده و همه شهرستان آلوده شده است.

وی با بیان اینکه وضعیت کرونا در شهرستان دزفول بحرانی است، افزود: کرونای انگلیسی سرعت انتقال و مرگ و میر بیشتری دارد وهمه گروه‌های سنی را درگیر می‌کند بنابراین همه باید با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی هرچه سریعتر زنجیره انتقال کرونا را قطع کنند در غیراین صورت با ایجاد وضعیت غیرقابل جبران، کادر درمان دچار چالش جدی می‌شوند.

سرپرست معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی دزفول گفت: موارد مثبت کرونا در ۲ هفته اول اسفندماه نسبت به ۲ هفته اول بهمن ماه افزایش چشمگیری داشته که با ادامه این روند، آمار بیماران از خردادماه پارسال که پیک اول بیماری بود نیز بیشتر خواهد شد.

وی با بیان اینکه موارد بستری بیماران کرونایی از هفته چهارم بهمن ماه در حال افزایش است، افزود: موارد مثبت سرپایی ۶۶ در صدهزار نفر در نیمه اول اسفند به ۱۸۰ در صد هزار نفر رسیده یعنی سه برابر شده و نشان می‌دهد چرخش ویروس در بین مردم بالا بوده و با شیب ۹۰ درجه موارد مثبت در حال افزایش است.

پورآیین اظهارداشت: بیشترین موارد ابتلا به کرونا در دزفول مربوط به افرادی است که با بیمار یا فرد مشکوک در خانواده تماس داشته‌اند همچنین تعداد افرادی که به دید و بازدید رفته اند یا با حضور در تجمعات مختلف مانند مراسم ترحیم و عروسی کرونا گرفته اند نیز زیاد است.

وی ادامه داد: آمار نشان می‌دهد افراد علاوه بر شرکت در تجمع‌ها، فاصله گذاری اجتماعی را رعایت نمی کنند و استفاده از ماسک در بین آنها کاهش چشمگیری یافته است.

سرپرست معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی دزفول گفت: در حال حاضر، درصد استفاده از ماسک در دزفول به حدود ۵۱ درصد رسیده که شاخص پایینی است این درحالی است که برای ایمنی از کرونا بالای ۹۵ درصد مردم باید ماسک بزنند.

 وی میزان استفاده از ماسک در بین شاغلان را زیر ۷۵ درصد اعلام و بیان کرد: واحدهای صنفی که مشمول محدودیت هستند نیز پروتکل های بهداشتی را رعایت نمی کنند.

پورآیین گفت: شاخص‌های رعایت فاصله اجتماعی در پایانه های مسافربری، سوپرمارکت‌ها و خواروبار فروشی‌ها مطلوب نیست و فقط حدود ۶۵ درصد فاصله گذاری اجتماعی را رعایت می کنند در حالی ‌که برای کنترل بیماری شاخص‌ها باید بالای ۹۵ درصد باشد.

وی درخصوص بازدیدهای مشترک بهداشت محیط نیز گفت: از ابتدای اجرای طرح شهید سلیمانی تاکنون افزون بر ۱۸ هزار و ۸۰۰ بازدید از اصناف انجام شده که از این تعداد ۱۴ درصد معادل ۲ هزار و ۷۰۰ مورد منجر به صدور اخطاریه و ۱۶۰ مورد از اصناف نیز پلمب شدند. 

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید