کارشناسان بازار سرمایه بر این باورند که به دلیل نیاز بازار به نقدینگی روند نوسانی بازار ادامه‌دار است و احتمالا در بلندمدت عملکرد مثبتی را در پیش‌رو دارد.

پیش‌بینی بورس برای فردا ۱۸ اسفند ۹۹

به گزارش سلام نو به نقل از تجارت‌نیوز، روند بازار سرمایه در هفته سوم اسفند مثل هفته دوم اسفند روند نوسانی را طی می‌کند. در جریان معاملات امروز، شاخص با روند صعودی همراه بود.

معاملات روز گذشته با روند فرسایشی همراه بود و بسیاری از نمادها در صف فروش قفل شدند، اما در جریان معاملات امروز با وجود اینکه نمادهای زیادی در صف فروش قرار داشت، اما نمادهای بزرگ و شاخص‌ساز با افزایش حجم تقاضا همراه شد و با تاثیر مثبت بر شاخص، شاخص بازار حدود ۵ هزار واحد صعود کرد.

محمد مهدی عشریه، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: با توجه به نیاز بازار به نقدینگی روند نوسانی بازار طبیعی است و احتمالا ادامه‌دار است.

عشریه با توجه به بی‌اثر بودن سیگنال‌های جهانی به روند بازار گفت: افزایش و تا حدودی ثبات قیمت‌های جهانی و همچنین کاهش نسبی قیمت دلار در روزهای اخیر تاثیر چندانی در معاملات و رفتار سهامدران نداشته و بر اساس شرایط موجود، بازار فعلا به این سیگنال‌های جهانی واکنشی نشان نمی‌دهد.

این کارشناس بازار سرمایه به ارزندگی ذاتی برخی از نمادهای کوچک و بزرگ در بازار تاکید می‌کند و بر این عقیده است که با توجه به ارزندگی ذاتی بعضی از نمادها، بازار در بلندمدت عملکرد مثبتی را پیش‌رو دارد.

باقر خادمی، کارشناس بازار سرمایه هم  به فشار فروش در بازار در هفته‌های گذشته اشاره کرد و توضیح داد: بازار در روزهای گذشته قفل در صف فروش بود و روند فرسایشی را طی کرد. با توجه به روند معاملاتی امروز (۱۷ اسفند) احتمال دارد حمایت نسبی در روزهای آینده ادامه‌دار باشد. بنابراین انتظار می‌رود فردا و روزهای آینده بازار با افزایش حجم معاملات همراه باشد و کم کم به تعادل برسد.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید