۱۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۴
کد خبر: 55230526

بنابر اعلام یک منبع دولتی در هند، لوید آستین، رییس پنتاگون به زودی سفری به این کشور خواهد داشت.

وزیر دفاع آمریکا به هند می‌رود

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، به گفته این منبع که نخواست نامش فاش شود، اولین سفر حضوری یک مقام ارشد دولت جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا روی تقویت همکاری متمرکز خواهد بود.

این مقام گفت، لوید آستین وزیر دفاع آمریکا در جریان سفرش که احتمالا در هفته ۱۵ مارس انجام می‌شود با راجنات سینگ، همتای هندی خود دیدار خواهد داشت.

منابع مطلع پنج‌شنبه به رویترز گفتند که اولین وزیر دفاع سیاه‌پوست آمریکا در سفر به ژاپن و کره جنوبی به آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا ملحق خواهد شد.

هنوز مشخص نیست که آیا بلینکن هم به هند سفر می‌کند یا خیر. سفارت آمریکا در دهلی‌نو سوالاتی در این رابطه را به وزارت دفاع آمریکا ارجاع داد.

مناسبات نظامی دوجانبه نزدیک برای هند، دسترسی بیشتری به فناوری آمریکایی به همراه می‌آورد و دهلی‌نو برای مدرن‌سازی سامانه‌های دفاعی خود در بحبوحه تنش‌ها با چین در غرب هیمالیا تلاش می‌کند.

هند و چین ماه گذشته خارج‌سازی نیروها و تانک‌های جنگی از یک منطقه مورد مناقشه در هیمالیا را آغاز کردند. این مناقشه از آوریل آغاز شده بود و در آن زمان هند از ورود نیروهای چینی به عمق خط کنترل واقعی در منطقه لداخ شکایت کرده بود.

صنایع نظامی آمریکا امید دارند که مناسبات نزدیکتر به رشد فعالیت‌های آنها در هند منجر شود. هند، یکی از بزرگترین هزینه‌کنندگان نظامی جهان است اما همچنان شکاف‌های زیادی در قابلیت‌های نظامی خود دارند.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید