محمود میرلوحی، فعال سیاسی گفت: هر اتفاق مثبتی در حوزه هسته‌ای بیافتد، نمایندگان مجلس یازدهم و جریان‌های مخالف دولت آنرا به مصوبه مجلس درباره اقدام متقابل علیه آمریکا نسبت می‌دهند و از طرف دیگر هر اقدام منفی در این حوزه را حاصل برجام و مذاکره دولت تدبیر و امید نمایش می‌دهند.

محسن رضایی به جای پاسخ درباره علت تعلل مجمع در رابطه با FATF، احساس ناجی بودن پیدا کرده /  طوری رفتار نکنیم که برای کشور و مردم هزینه ایجاد شود

به گزارش سلام نو، محمود میرلوحی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا، اظهار نظرهای نابجا از سوی افراد غیرمتخصص و غیرمرتبط را موجب خدشه وارد شدن به ابعاد مدنی فعالیت‌های هسته ای ایران مثل تولید دارو و برق ارزیابی کرد و گفت: بعد از روی کار آمدن دولت تدبیر و امید صلاح بر این دیده شد که وزارت خارجه متصدی پرونده هسته ای شود تا با زبان دیپلماسی در این باره با جهان گفت و گو شود که این اقدام موثر افتاد و شاهد بودیم که برجام امضا شد و قطعنامه ۲۲۳۱ قطعنامه های تحریمی را لغو کرد.

این فعال اصلاح‌طلب، موفقیت ایران در برجام را حاصل همکاری قوا در شورای امنیت ملی دانست و افزود: همه همکاری کردند ولی نماینده کشور در مذاکرات وزارت خارجه بود و این موضوع پروژه ایران هراسی صهیونیست‌ها علیه فعالیت های صلح آمیز هسته ای کشورمان را به شکست کشاند.

میرلوحی، نسبت به استفاده ابزاری برخی جریان‌ها از موفقیت‌های دیپلماتیک هشدار داد و گفت: جریانی که گفته بود این قطعنامه‌ها کاغذپاره است، دستاوردهای دولت تدبیر وامید در این حوزه را زیر سوال برد و شاهد بودیم که مجلس یازدهم دستاوردهای برجام یعنی لغو تحریم های تسلیحاتی ایران و منزوی شدن آمریکا در شورای امنیت و دیگر دستاوردها را انکار کرد.

وی، رویکرد برخی جریان‌های اصولگرایی به مسائل کشور را منصفانه ندانست و تصریح کرد: هر اتفاق مثبتی در حوزه هسته ای بیافتد، نمایندگان مجلس یازدهم و جریان‌های مخالف دولت آنرا به مصوبه مجلس درباره اقدام متقابل علیه آمریکا نسبت می‌دهند و از طرف دیگر هر اقدام منفی در این حوزه را حاصل برجام و مذاکره دولت تدبیر و امید نمایش می‌دهند.

عضو شورای مرکزی مجمع دانش آموختگان ایران اسلامی درباره اظهارات اخیر دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در مصاحبه با روزنامه فایننشال تایمز نیز گفت: محسن رضایی هم به جای اینکه بگوید چرا مجمع تشخیص مصلحت نظام در رابطه با FATF این همه تاخیر و تعلل می‌کند، متاسفانه احساس ناجی بودن پیدا کرده و اظهاراتی داشته که برخلاف رفتار و حرفی است که رفقایش می زنند و معتقد هستند که نباید امتیاز دهیم و باید امتیاز بگیریم.

مسوولانه و صادقانه رفتار کنیم و برای مردم هزینه ایجاد نکنیم

میرلوحی با تاکید بر حفظ یکپارچگی ملی در موضوع هسته ای خاطرنشان کرد: باید مسوولانه و صادقانه رفتار کنیم و طوری رفتار نکنیم که برای کشور و مردمی که این همه سال سختی کشیدند هزینه ایجاد شود.

عضو شورای اسلامی شهر تهران، مذاکره قبل از لغو تحریم‌ها را به صلاح کشور ندانست و تصریح کرد: همه همکاری کنند که دولت، نظام و شورای امنیت ملی بتوانند برنامه‌هایشان را متناسب با ضرورت تنظیم کنند تا ملت ایران از مقاومت خود نتیجه بگیرد زیرا اگر تحریم ها لغو و برجام مجددا احیا شود و مناسبات سیاسی و اقتصادی با دنیا اصلاح شود همه از بهبود شرایط بهره مند خواهند شد.

میرلوحی خطاب به افراد غیرذیصلاحی که در مورد مساله هسته ای اظهار نظر می‌کنند نیز گفت: اظهار فضل کردن‌های برخی ایجاد هزینه می‌کند چه نمایندگان مجلس یازدهم که با اظهاراتشان مانع پایین آمدن قیمت ارز می‌شوند و چه کسانی که مواضعی می گیرند که مقاومت مردم را دچار تزلزل نشان دهد.

وی درباره این بخش از اظهارات محسن رضایی که در آن امیرکبیر و برخی رییسان جمهوری موفق دنیا را دارای سابقه نظامی‌گری عنوان کرده بود نیز گفت: ما با قرن نوزدهم و بیستم و تاریخ گذشته چکار داریم؛ ما در قرن بیست و یکم زندگی می‌کنیم و باید نگاه کنیم که ملت‌های دیگر چه مسیری را برای تقویت مردم سالاری طی کردند.

میرلوحی با بیان اینکه الان، نظامی‌ها در دنیا جای خود را به احزاب داده اند، خاطرنشان کرد: به جای اینکه در تاریخ دنبال رییس جمهوری نظامی بگردیم تجربه اخیر دنیا را مدنظر قرار دهیم. نظامی‌ها و دیپلمات‌ها در جای خودشان باید محترم شمرده شوند.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید