به دنبال تداوم اعتراضات مردمی علیه کودتا در میانمار و کشتار مردم توسط ماموران امنیتی، فرستاده ویژه سازمان ملل در امور این کشور از شورای امنیت خواست اقدامی فوری در این زمینه انجام دهد.

درخواست فرستاده سازمان ملل برای اقدام فوری در میانمار

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، این درخواست از سوی کریستین شرانر، فرستاده ویژه سازمان ملل در امور میانمار پس از آن مطرح شد که معترضان علیه کودتای نظامی در میانمار و براندازی دولت مدنی در این کشور توسط نیروهای امنیتی میانماری کشته شدند.

این کشور جنوب شرق ‌آسیا از اول فوریه سال جاری میلادی و براندازی دولت آنگ سان سوچی، رهبر دوفاکتوی میانمار و دستگیری وی به همراه چند تن دیگر از مقام‌های ارشد و سیاستمداران، در آشوب و ناآرامی به سر می‌برد.

بر اساس اعلام سازمان ملل، بیش از ۵۰ معترض به خونتای میانمار کشته شده‌اند. معترضان خواستار آزادی سوچی هستند اما ارتش میانمار این مساله را رد می‌کند.

فرستاده ویژه سازمان ملل در امور میانمار در نشست غیر علنی شورای امنیت که روز جمعه برگزار شد، گفت: چند نفر دیگر باید در میانمار کشته شوند تا ما اقدامی علیه خونتا انجام دهیم؟ این مساله مهم است که شورای امنیت اقدامی فوری، قاطع و منجسم در قبال نیروهای امنیتی میانماری انجام دهد و در کنار مردم این کشور قرار گیرد.

ارتش میانمار می‌گوید، در جلوگیری از اعتراضات خویشتندار بوده و در عین حال، گفته است که به آنها اجازه نمی‌دهد ثبات کشور را تهدید کنند.

امروز (شنبه) نیز معترضان در مرکز شهر یانگون شعار "دموکراسی، مساله ماست" و "انقلاب باید پیروز شود" سر می‌دادند.

کشته شدن معترضان در میانمار به دست نیروهای امنیت این کشور خشم جهانیان را تحریک کرده است.

مون جائه این، رئیس جمهوری کره جنوبی در توئیتی نوشت: استفاده از خشونت علیه معترضان در میانمار باید متوقف شود.

وی همچنین خواستار آزادی سوچی و سایر بازداشتی‌ها و برقراری دموکراسی در میانمار شد.

ژانگ جون، سفیر چین در سازمان ملل نیز گفت: تمامی طرف‌های درگیر در میانمار باید خویشتندار و آرام باشند. ما نمی‌خواهیم شاهد بی ثباتی و ناآرامی در میانمار باشیم.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید