کاظم غریب‌آبادی، نماینده دائم کشورمان نزد سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین گفت: توضیحات بیشتری را در این رابطه بعد از نشست امروز شورای حکام ارائه خواهد کرد.

استقبال غریب‌آبادی از هوشیاری اعضای آژانس برای حفظ فرصت دیپلماسی

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، هم زمان با انتشار اخبار درباره عقب نشینی تروئیکای اروپایی از ارائه قطعنامه علیه ایران در شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، نماینده ایران در وین گفت که سرانجام عقلانیت چیره شد.

غریب آبادی سفیر و نماینده دائم ایران نزد سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین روز پنجشنبه با اعلام خبری کوتاهی به خبرنگاران گفت: در اثر تلاش‌های گسترده دیپلماتیک، فرایند صدور قطعنامه ضد ایرانی در شورای حکام متوقف شد.

غریب آبادی ضمن انتقاد از اقدامات با انگیزه های سیاسی و سوءاستفاده از آژانس برای مقاصد چانه زنی، از هوشیاری و تدابیر اعضای آژانس، بویژه شورای حکام و مدیرکل، در تلاش های خود برای جلوگیری از ایجاد تنش های غیر ضروری و حفظ فرصت های موجود برای دیپلماسی، استقبال کرد.

نماینده دائم کشورمان افزود: توضیحات بیشتری را در این رابطه بعد از نشست امروز شورای حکام ارائه خواهد کرد.

برخی رسانه‌ها در روزهای گذشته گزارش دادند که آمریکا و سه کشور اروپایی باقی‌مانده در برجام قصد دارند تا پیش‌نویس قطعنامه‌ای را به شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ارائه کنند که در آن از ایران به دلیل توقف اقدامات داوطلبانه تحت برجام انتقاد شده است.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید