ساسان اکبری‌پور فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گیلان گفت: عده ای افراد سودجو هر سال اقدام به زنده گیری لاک پشت برای فروش در بازار شب عید می کنند.

کار زشت ایرانی‌ها برای تزیین سفره هفت سین!

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گیلان گفت: صید و انتقال لاک پشت‌های گیلان به بازار شب عید تهران مشکلی جدی برای محیط زیست و سرانجام تلخ برای این گونه از جانوران ایجاد می‌کند.

ساسان اکبری‌پور گفت: با توجه به نزدیک شدن به ایام پایانی سال، هرساله عده‌ای از افراد سودجو اقدام به صید و زنده گیری غیرمجاز برخی گونه‌ها مانند لاک پشت می‌کنند و در کنار ماهی قرمز آنها را به فروش می‌رسانند.

وی افزود: اغلب این بچه لاک پشت‌های صید شده از زیستگاه‌های ارزشمندشان در گیلان صید و برای فروش به بازار شب عید تهران فرستاده می‌شوند که در صورت مشاهده به جد با این متخلفین برخورد می‌شود.

اکبری‌پور با بیان اینکه وقتی گونه‌ای را از زیستگاه آن جدا می‌کنیم، آسیب جبران‌ناپذیری را به زیستگاه طبیعی وارد می‌کنیم، خاطرنشان کرد: گونه‌ای که از زیستگاه خود جدا می‌شود، سرانجام تلخی دارد و برای دچار نشدن لاک پشت های گیلان به سرنوشتی شوم باید حساسیت‌ها را در حفاظت از این گونه ارزشمند افزایش دهیم.

وی تصریح کرد: مردم نیز در حفاظت از لاک‌پشت‌ها و دیگر گونه هایی که در شب عید در معرض فروش قرار می‌گیرند، باید مشارکت و همکار بیشتری داشته باشند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گیلان ادامه داد: شکار لاک‌پشت‌ها نه تنها به محیط زیست منطقه آسیب جدی وارد می‌کند بلکه ممکن است برای سلامت افراد به خصوص کودکان تهدیدی جدی باشد.

وی با بیان اینکه سال گذشته چند محوله لاک پشتی و دیگر گونه‌های جانوری را کشف و ضبط کردیم، تصریح کرد: امسال نظارت‌ها را افزایش داده‌ایم تا از انتقال این جانوران و انتقال آنها جلوگیری شود.

اکبری‌پور گفت: از مردم می‌خواهیم از خرید گونه‌های آبزی و جانوری در ایام پیش از نوروز خودداری کنند و به این بازار رونق ندهند.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید