بنابر اعلام دولت ژاپن در پی تداوم کاهش آمار مبتلایان جدید به ویروس کرونا، از یکشنبه وضعیت اضطراری در شش استان این کشور لغو می‌شود.

لغو وضعیت اضطراری در ۶ استان ژاپن

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا از تلویزیون ژاپن، این تصمیم شامل حال استان های اوساکا، کیوتو، هیوگو، فوکوئوکا، آیچی و گیفو خواهد شد. اما وضعیت اضطراری در توکیو، کاناگاوا، سایتاما و چیبا همچنان برقرار خواهد بود.

از ساکنان این چهار استان خواسته می شود که همچنان برای کارهای غیر ضروری از منزل خارج نشوند و رستوران ها و قهوه خانه ها کماکان زودتر تعطیل کنند.

روز شنبه، مقامات مربوطه ۱۲۰۰ مورد جدید ابتلا به کرونا در سراسر کشور و بیش از ۴۰ مورد مرگ بر اثر ابتلا به کرونا را تایید کردند. بدین ترتیب، تعداد کل مبتلایان در ژاپن به بیش از ۴۳۰ هزار نفر رسیده است.

در سوی دیگر، با یافت شدن موارد جدید ابتلا به انواع جهش یافته کرونا در سراسر ژاپن، دولت در حال افزایش نظارت بر انواع جدید این ویروس است.

تا روز شنبه، ابتلای ۲۰۹ نفر به کرونا انگلیسی تایید شده بود. این تعداد شامل افرادی می شود که ابتلای آنها در مراکز قرنطینه فرودگاه ها تشخیص داده شد.

کارشناسان امر اشاره می کنند که احتمال دارد انواعی از ویروس کرونا با جهش موسوم به E۴۸۴K اثربخشی واکسن ها را کاهش دهد. آنها خواستار مراقبت بیشتر در قبال این جهش شده اند.

وضعیت اضطراری در ژاپن از دو ماه پیش اعمال شده است.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید