سازمان‌ سنجش‌ آموزش‌ کشور از اصلاح دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون سراسری دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی خبر داد.

 آغاز ثبت نام مجدد در آزمون‌ سراسری‌ ۱۴۰۰ از فردا

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، سازمان‌ سنجش‌ آموزش‌ کشور درخصوص اصلاح دفترچه راهنمای ثبت نام و اعلام زمان مجدد برای ثبت نام متقاضیان شرکت در آزمون‌ سراسری‌ سال‌ ۱۴۰۰ با انتشار اطلاعیه ای اعلام کرد: پیرو اطلاعیه‌های ۱۲، ۱۸ و ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ضمن اعلام اصلاح دفترچه راهنمای ثبت نام شرکت در آزمون سراسری سال ۱۴۰۰ در زمینه سهمیه بهیاران، به ‌اطلاع‌ متقاضیان‌ ثبت‌نام‌ و شرکت‌ در آزمون‌ مذکور در دوره‌های‌ روزانه، نوبت دوم «شبانه»، نیمه‌حضوری، مجازی، پردیس خودگردان دانشگاه‌ها و مؤسسات‌ آموزش‌ عالی، دانشگاه‌ پیام‌ نور (آموزش از راه دور) و مؤسسات‌ آموزش‌ عالی‌ غیرانتفاعی‌ و همچنین رشته‌های تحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی که در مهلت تعیین شده (از ۱۲ تا ۲۰ بهمن) موفق به دریافت کدسوابق تحصیلی نشدند یا به هر دلیل دیگر نتوانسته‌اند نسبت به ثبت‌نام در آزمون مذکور اقدام کنند، می رساند که مهلت مجدد برای ثبت‌نام‌ از فردا یکشنبه مورخ ۱۰ اسفند تا روز چهارشنبه ۱۳ اسفند در نظر گرفته شده است.

متقاضیان می‌توانند منحصراً از طریق درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش در این خصوص اقدام کنند.

ضمناً متقاضیانی که قبلاً در این آزمون ثبت نام کرده اند، درصورت تمایل در بازه زمانی فوق می توانند نسبت به ویرایش اطلاعات ثبت نامی خود اقدام کنند.

بر اساس موارد اصلاحی مربوط به دفترچه راهنمای ثبت‌نام در خصوص سهمیه بهیاران به منظور تسهیل پذیرش و ادامه تحصیل دارندگان دیپلم بهیاری برای ورود به رشته پرستاری دوره روزانه دانشگاه‌ها، این دستورالعمل اجرایی به پیشنهاد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تهیه و در جلسه ۲۶ شورای سنجش و پذیرش دانشجو با انجام برخی اصلاحات تصویب شد و از آزمون سراسری سال ۱۴۰۰ به مدت ۵ سال قابل اجراست.

این تسهیلات برای استفاده از سهمیه بهیاری در رشته‌محل‌های دوره روزانه رشته پرستاری، فقط در استان محل خدمت (محل اشتغال) بهیار اعمال می‌شود. 

حدنصاب نمره لازم برای پذیرش داوطلبان حایز شرایط در سهمیه بهیاری هر یک از کدرشته‌محل‌های پرستاری، کسب حداقل ۷۰ درصد نمره آخرین فرد پذیرفته شده در گزینش آزاد آن کدرشته محل است.

برای دیپلم‌های بهیاری که در گروه علوم تجربی شرکت می‌کنند آزمون درس بهیاری به عنوان یک درس اختصاصی (به صورت دفترچه جداگانه) با ضریب ۴ برگزار می‌شود. نحوه تاثیر نمره این درس در نمره کل مربوط به زیرگروه رشته پرستاری برای پذیرش در دوره روزانه این رشته با استفاده از سهمیه بهیاری در آزمون سراسری ۱۴۰۰، به صورت تاثیر مثبت و در آزمون سراسری ۱۴۰۱ و بعد از آن، به صورت تاثیر قطعی است. همچنین طول اعتبار این تسهیلات ۵ سال از اولین اجرا خواهد بود.

طول دوره تحصیل و نظام آموزشی مطابق آیین نامه آموزشی مقاطع کاردانی، کارشناسی پیوسته و کارشناسی ناپیوسته مصوب شورای عالی برنامه‌ریزی علوم پزشکی است.

 برنامه آموزشی مطابق برنامه آموزشی مقطع کارشناسی پیوسته پرستاری مصوب شورای عالی برنامه‌ریزی علوم پزشکی است. درس‌هایی که دانشجو در دوره بهیاری گذرانده است در مقطع کارشناسی پیوسته تطبیق واحد داده نمی‌شود.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید