میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در نهادهای بین‌المللی گفت: جلسه شورای حکام آژانس نیازمند رفتار مسئولانه هر ۳۵ عضو آن خواهد بود.

پنجره فرصتی که رو به احیای کامل برجام باز شده؛ به زودی بسیار بسته‌تر خواهد شد

به گزارش سلام نو به نقل از مهر، میخائیل اولیانوف نماینده روسیه در نهادهای بین المللی مستقر در وین در پیام توئیتری، ابراز امیدواری کرد که شورای حکام در قبال احیای برجام رفتاری مسئولانه داشته باشد.

وی در این باره نوشت: زمان به سرعت در حال گذر است. پنجره فرصتی که رو به احیای کامل برجام باز شده؛ به زودی بسیار بسته تر خواهد شد و برای همین است که جلسه شورای حکام آژانس نیازمند رفتار مسئولانه هر ۳۵ عضو آن خواهد بود.

پنجره فرصتی که رو به احیای کامل برجام باز شده؛ به زودی بسیار بسته‌تر خواهد شد

شورای حکام قرار است دوشنبه این هفته درباره گزارش های مربوط به افزایش سوخت هسته‌ای توسط ایران و همچنین کاهش همکاری‌های این کشور با آژانس تشکیل جلسه دهد.

این در حالی است که آمریکا پنجشنبه گذشته، پیش‌نویس قطعنامه‌ای را در شورای حکام توزیع کرد که در آن خواستار ملامت کردن ایران از بابت تشدید فعالیت‌های هسته‌ای اش شده است.

ایران روز پنجم اسفند اعلام کرد که مطابق مصوبه مجلس شورای اسلامی، در اعتراض به تداوم تحریم‌های آمریکا و اجرا نشدن مفاد برجام از سوی طرف غربی، اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی را متوقف می‌کند و دیگر اجازه نظارت‌های فراپادمانی را به بازرسان نخواهد داد.

از طرفی، ایران می‌گوید از آنجا که آمریکا عضو برجام نیست، نشست رسمی با این کشور نخواهد داشت و در خصوص برگزاری نشست ۱+۵ و حضور آمریکا به عنوان میهمان، رایزنی‌هایی در حال انجام است.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید