سفیر میانمار در سازمان ملل خواستار محکومیت کودتای نظامی کشورش توسط کشورهای عضو این سازمان شد.

درخواست سفیر میانمار در سازمان ملل برای محکوم کردن کودتای نظامی کشورش

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، به نقل از پایگاه آکسیوس، "کیاو مو تون"، سفیر میانمار در سازمان ملل روز جمعه گفت: ارتش میانمار آنگ سان سوچی، مشاور و رهبر دوفاکتوی دولت، یو وین مینت، رئیس جمهور و دیگر رهبران سیاسی و فعالان اجتماعی این کشور را بازداشت کردند. از آن زمان به بعد، مردم از تمامی اقشار جامعه به خیابان‌های سراسر کشور آمده و نارضایتی و ناامیدی خود را نسبت به این کودتای نظامی ابراز کرده‌اند.

وی افزود: مردم میانمار همچنان احساس درماندگی می‌کنند. ما همچنان به جدی‌ترین واکنش ممکن از سوی جامعه بین‌الملل برای پایان دادن فوری به این کودتای نظامی نیاز داریم.

کیاو مو تون از تمامی اعضای سازمان ملل خواست تا این کودتا را محکوم کنند، دولت نظامی را به رسمیت نشناسند، جدی‌ترین اقدامات ممکن برای متوقف کردن حملات نیروهای مجری قانون میانمار به معترضان را انجام دهند و فورا به این کودتا پایان دهند.

"کریستین شرانر بورگنر"، نماینده ویژه سازمان ملل در میانمار روز جمعه خواستار ارسال یک پیام جمعی روشن و واضح در حمایت از دموکراسی شد.

وی افزود: بسیار مهم است که جامعه بین‌الملل به این رژیم مشروعیت ندهد و یا آن را به رسمیت نشناسد.

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل اطمینان داده که جامعه بین‌الملل برای مطمئن شدن از ناکامی این کودتا فشارهایی را اعمال خواهد کرد.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید