جلال جلالی‌زاده، عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت ایران اسلامی از کاندیداتوری ناطق نوری به عنوان یکی از گزینه‌های احتمالی جریان اصلاحات در انتخابات ۱۴۰۰ خبر داد.

اصلاح‌طلبان از کاندیداتوری ناطق نوری استقبال می‌کنند

جلال جلالی‌زاده، فعال سیاسی اصلاح‌طلب فضای انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۰ را سرد و بی‌رمق دانست و در این باره گفت: «به دلیل شرایط سخت اقتصادی و همچنین کرونا فعلاً انتخابات جزو دغدغه‌ مردم به حساب نمی‌آید. در گذشته بخشی از برگ برنده کاندیداها در دستان اهل سنت بود، اما اهل تسنن هم مانند دیگران نسبت به انتخابات بی‌تفاوت شده‌اند.»

وی ادامه داد: «اگر این روند ادامه داشته باشد قطعاً مشارکت مردم در انتخابات مانند انتخابات مجلس یازدهم می‌شود و شاهد حضور حداکثری در پای صندوق‌های رای نخواهیم بود.»

عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت ایران اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود به جناح اصولگرایان اشاره کرد و افزود: «اصولگرایان خودشان را امیدوار به پیروزی می‌دانند. اصولگرایان نگران ردصلاحیت احتمالی خودشان توسط شورای نگهبان نیستند. بنابراین کاندیداهای جریان اصولگرایی همواره به صورت اتوبوسی حضور فعالی در انتخابات داشته‌اند.»

وی به جبهه اصلاح‌طلبان هم اشاره کرد و گفت: «هرچند نهاد اجماع‌ساز هنوز به نتیجه واحدی دست پیدا نکرده، اما اگر اصلاح‌طلبان در انتخابات آینده با یک کاندیدای شاخص اصلاح‌طلب وارد شوند شانس موفقیتشان بیشتر خواهد بود.»

عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت ایران اسلامی شانس موفقیت ناطق نوری در انتخابات را بیشتر از دیگر کاندیداها دانست و تاکید کرد: «آقایان ظریف، جهانگیری و ناطق نوری از گزینه‌های احتمالی جریان اصلاحات هستند که به عقیده من، آقای ناطق نسبت به دیگر افراد از جایگاه خوبی میان اصلاح‌طلبان و اصولگرایان برخوردارست.»

جلالی‌زاده در پاسخ به اینکه آیا مجلس انقلابی می‌تواند نقشی در پیروزی کاندیداها در انتخابات ۱۴۰۰ داشته باشد یا خیر؟ اظهار کرد: «نمایندگان مجلس یازدهم با شعار بهبود معیشت مردم برسرکار آمد تاکنون نه تنها اقدام موثری در این رابطه نکرده بلکه در مسیر ضدیت با دولت حرکت کرده است. بنابراین آن‌ها فاقد پایگاه اجتماعی هستند و نمی‌توانند نقشی در انتخابات آینده داشته باشد.»

کد خبرنگار: ۱۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید