ارتش آزاد خلق چین در بیانیه‌ای اعلام کرد که آمریکا صلح و ثبات منطقه را تضعیف می‌کند.

بیانیه ارتش چین درباره اقدامات تحریک آمیز در تنگه تایوان

به گزارش سلام نو به نقل از فارس، سخنگوی ارتش چین امروز (پنجشنبه) اقدام تحریک‌آمیز ایالات متحده در عبور ناوشکن «یو اس اس کرتیس ویلبر» از تنگه تایوان را بعنوان اقدامی در تضعیف صلح منطقه‌ای محکوم کرد.

بنا بر گزارش خبرگزاری روسی «اسپوتنیک»، ارتش آزاد خلق چین در بیانیه‌ای اعلام کرد که اقدامات تحریک آمیز ایالات متحده در تنگه تایوان «صلح و ثبات» منطقه را تضعیف می‌کند و این در حالی است که ناوگان هفتم نیروی دریایی ایالات متحده در بیانیه‌ای مدعی شده بود که ناوشکن یو اس اس کرتیس ویلبر مطابق با قوانین بین‌المللی یک حمل و نقل دریایی معمول از تنگه تایوان انجام داده است.

واشنگتن همچنین مدعی شده است که عبور ناوشکن آمریکا از تنگه تایوان نمایانگر تعهد ایالات متحده به هند و اقیانوسیه باز و آزاد است.

ناوگان هفتم نیروی دریایی ایالات متحده همچنین در ادامه بدون توجه به هشدارهای پی در پی پکن در خصوص تایوان ادامه داد که ارتش آمریکا همچنان به پرواز، کشتیرانی و عملیات در هرجایی که قوانین بین‌المللی اجازه دهد، ادامه خواهد داد.

در تاریخ ۲۲ ژانویه (سوم بهمن ماه)، چین قانونی را به تصویب درآورد که طبق آن نیروی دریایی پکن امکان اقدام علیه آندسته از کشتی‌های خارجی را دارد که وارد آب‌های تحت قلمرو چین شوند که شامل بخش‌هایی از دریای شرق چین نیز می‌شود.

در سال‌های اخیر، روابط میان چین و آمریکا به دلایل زیادی از جمله اقدامات تحریک‌آمیز واشنگتن در هنگ کنگ و تایوان و همچنین اتهام زنی این کشور به پکن در خصوص منشأ شیوع ویروس کرونا، با تنش‌های زیادی همراه بوده است.

روز دوشنبه هفته جاری نیز سفیر چین در ایالات متحده خطاب به دولت جدید این کشور گفت که واشنگتن و پکن باید برای تعاملات خود مرزبندی کنند.

پکن، تایوان را بخشی از سرزمین متعلق به چین می‌داند و تحرکات آمریکا و فروش سلاح به تایوان را نقض حاکمیت خود و مغایر با سیاست «چین واحد» ارزیابی می‌کند.

با این حال آمریکا با اعزام ناو به تنگه تایوان و کمک نظامی به تایوان عملاً در مسیر حمایت از این جزیره است و پکن بارها به این مسئله اعتراض کرده است. این در حالی است که کشورهای عضو سازمان ملل متحد از جمله آمریکا، تایوان را به عنوان کشور مستقل به رسمیت نمی‌شناسند.

با تداوم یافتن عبور ناوهای آمریکایی از تنگه تایوان و حمایت از جدایی طلبی این جزیره، علاوه بر قدرت‌نمایی هواپیماهای جنگی چینی در مجاورت حریم هوایی تایوان، گارد ساحلی چین نیز مجوز شلیک بدون اخطار به کشتی‌های مهاجم را دریافت کرده است.

از دید دولت چین هدف از این تحریکات آمریکا، حمایت از جدایی‌طلبان تایوانی است و استقلال تایوان به معنای جنگ است.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید