علی‌اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی در پیامی فرارسیدن زادروزِ دانشمند ایرانی «خواجه نصیرالدین طوسی» و «روز مهندس» را تبریک گفت.

رئیس سازمان انرژی اتمی روز مهندس را تبریک گفت

به گزارش  سلام نو به نقل از ایسنا، متن این پیام به شرح زیر است:
 
بسم الله الرحمن الرحیم
 
گره ز دل بگشا و از سپهر یاد مکن                                               که فکر هیچ مهندس چنین گره نگشاد

اگرچه در این ایام به واسطه تداوم یافتن انتشار ویروس منحوس کووید ۱۹ همچنان شاهد رجعت جمعی از همنوعان خاصّه هموطنان عزیزمان به سرای باقی هستیم و از غم فقدان و هجران آنان داغ به دل داریم، اما دریغم آمد که فرارسیدن زادروزِ استاد البشر و دانشمند، حکیم و ریاضی دان ذوالفنون، حضرت خواجه نصیرالدین طوسی (اعلی الله مقامَهُ الشریف) و روز مهندس را به همه دوستداران و تلاشگران عرصۀ علم و دانش خاصّه مهندسانِ سختکوش و افتخارآفرین صنعت هسته ای کشور، تبریک و شادباش نگویم. براستی همۀ مهندسان و محققّان و کاوشگران عرصۀ علوم دقیقه باید به خود ببالند که سالروز میلاد این دانشمند و اندیشمند کم نظیرِ ایران اسلامی به عنوان روز مهندس برگزیده شده است؛ زیرا خواجۀ بزرگ، نماد و نمایندۀ اصیل فرهنگ و تمدن ایرانی- اسلامی و نمونه ای مثال زدنی از جمع میان جامعیّت در میدان علم و معرفت از یک سو و تبحّر و تخصّصِ اعجاب انگیز در شُعَبِ متعدّد علوم دقیقه و علوم انسانی از سوی دیگر است.
اکنون که به فرمودۀ رهبر حکیم و فرزانۀ انقلاب اسلامی "برپایی تمدّن نوین اسلامی" به رهیافت اصلی و اصولی ملّت بزرگ و تمدّن سازِ ایران تبدیل شده است، بر همۀ ما بویژه مهندسانِ جوان این سرزمین خدایی فرض است تا سیره و شیوۀ سلوک آن علّامه گرانمایه را به نقشۀ راه و راهنمای عمل خویش مبدّل سازند و با عطف توجّه به این میراث بی بدیل و نیز دستاوردهای نوین جامعۀ بشری، هنگامه ای دیگر برپا کنند و نقش هایِ ماندگار از خود بر صحیفۀ روزگار به یادگار نهند. ایدون باد.
آمد یکی آتش سوار، بیرون جهید از این حصار                                            تا بر دمد خورشید نو، شب را ز خود بیرون کنید

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید