عفونت ادراری یک بیماری بسیار رایج در دستگاه ادراری است که بیشتر خانم‌ها را درگیر می‌کند و به دلیل عدم رعایت بهداشت، رابطه جنسی یا نگه‌ داشتن طولانی‌مدت ادرار بروز می‌کند.

درمان عفونت ادراری با مصرف این میوه ها

به گزارش سلام نو به نقل از برنا، عفونت دستگاه ادراری بخصوص در زنان بسیار معمول است و می تواند با علائمی مانند سوزش هنگام ادرار کردن، به یک مشکل آزاردهنده تبدیل شود و همراه با فشار در ناحیه شکم، و گاهی اوقات تب با درجه حرارت پایین همراه باشد. احتمالا همانطور که می دانید، یک دوره آنتی بیوتیک و مصرف آن با تجویز پزشک منجر به درمان عفونت های دستگاه ادراری می شود اما امروز دستورالعمل هایی وجود دارد که بدون وابستگی به این داروها و با تکمیل رژیم غذایی خود با برخی میوه ها بتوانید این عفونت ها را از خود دور یا سیر درمان آنها را تقویت کنید.

اساسا برخی میوه ها غنی از ویتامین ث و ترکیبات دیگری هستند که رشد باکتری ها در دستگاه گوارش را کاهش می دهند. استراترژی های دیگر به از میوه درمانی از این قبیلند:

مقادیر زیادی آب و مایعات بنوشید. این کار به تمیر کردن مثانه و دستگاه ادراری کمک خواهد کرد.

چای بابونه، دارچین و رزماری بنوشید چون التهاب را کاهش می دهند.

خوردن مواد غذایی سرشار از آنتی اکسیدان ها مانند سیر، زنجبیل، و جعفری نیز مفید است.

غذاهای مدر باعث جلوگیری از احتباس مایعات و ترویج ادرار کردن می شوند، مانند مارچوبه، خیار، کرفس و چغندر.

از غذاهایی که تحریک کننده مثانه هستند، مانند قهوه و چای سبز خودداری کنید.

از غذاهای ساخته شده با آرد تصفیه شده، مخمرها و قند اجتناب کنید.

زغال اخته: زغال اخته در صدر میوه‌های ضدعفونت ادراری قرار دارد. پزشکان و محققان حوزه تغذیه این میوه‌ های قرمز را بهترین سلاح برای حفاظت از مجاری ادراری می‌ دانند به خاطر این که حاوی خواص آنتی بیوتیکی و آنتی ‌اکسیدانی است. این میوه ‌های ریز حالت اسیدیته ادرار را بیشتر کرده و به همین دلیل هر نوع باکتری را دفع می ‌کنند. زغال اخته از بین برنده باکتری ‌ها است و قبل از آن نیز اجازه نمی‌دهد این عناصر مزاحم به بافت‌ های مجاری ادراری بچسبد. توصیه بر این است که خودتان زغال اخته را تهیه کرده و آب آن ‌را بگیرید؛ به خاطر اینکه آب زغال‌ اخته‌ های حاضری حاوی قند زیادی هستند و ترکیبات مفید خود را از دست داده‌‎ اند.

پاپایا: پاپایا یکی دیگر از میوه ‌های مفید برای پیشگیری و درمان عفونت‌ های ادراری است. این میوه نیز حالت اسیدیته ادرار را بالا برده و باعث دفع باکتری‌ ها و درمان عفونت ادراری می ‌شود. پاپایا جزو گنجینه‌ های طبیعی و سرشار از آنتی ‌اکسیدان ‌ها و ویتامین ث است. پاپایا به دلیل دارا بودن آنزیم‌ها به کاهش التهاب کمک کرده و التیام بخش است.

آب پرتقال و آب لیموترش: حتما می ‌دانید که پرتقال و لیموترش جزو میوه‌ های سرشار از ویتامین ث هستند. اگر به دنبال معجون سلامتی هستید صبح ها آب دو عدد پرتقال را با آب نصف لیموترش ترکیب کرده و بنوشید. این آبمیوه‌ طبیعی باعث مقابله با عفونت ادراری می‌ شود. علاوه بر این آب پرتقال و لیموترش به تمیز شدن روده‌ها نیز کمک زیادی می ‌کند.

آب آناناس: آناناس حاوی آنزیم مفیدی است که باعث التهاب زدایی از بدن شده و برای خلاص شدن از شر عفونت ادراری مفید است. در واقع می ‌توان آناناس را یک میوه درمانگر دانست که شایستگی حضور روزانه در سبد میوه را دارد. توصیه بر این است که از این میوه به هر صورتی که دوست دارید(در سالاد میوه و یا به صورت آب میوه) استفاده کنید. در صورت ابتلا به عفونت ادراری آب آن‌ را گرفته و میل کنید.

آب انگور قرمز: انگور قرمز نیز از منابع فوق العاده طبیعی است. این میوه قرمز و پرخاصیت حافظ سیستم ادراری بوده به اندازه زغال اخته کمک کننده است. اگر زیاد دچار مشکل عفونت ادراری می‌شوید روزانه از این میوه استفاده کنید. انگور قرمز سرشار از آنتی ‌اکسیدان‌ هاست و باعث کاهش التهاب بدن می‌ شود. آب انگور قرمز دیورتیک (ادرارآور) فوق ‌العاده ‌ای است که علاوه بر تامین ویتامین ‌های بدن به بهبود و درمان عفونت ادراری کمک زیادی می‌ کند.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید