محققان دانشگاه "ای اند ام" تگزاس در مطالعه اخیر خود دریافتند که یک داروی قلب از ورود ویروس کرونا به سلول انسانی میزبان جلوگیری می کند.

محققان: یک داروی قلب کرونا را درمان می‌کند

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، محققان دانشگاه "ای اند ام" تگزاس در مطالعه اخیر خود اظهار کرده‌اند یک داروی قلب مورد تأیید فدرال تأثیر قابل توجهی در تداخل ورود کروناویروس سندرم حاد تنفسی ۲ به سلول انسانی میزبان نشان داده است.

داروی"بپریدیل"(bepridil) که با نام تجاری "واسکور"(Vascor) شناخته می‌شود در حال حاضر توسط سازمان غذا و داروی آمریکا(FDA) برای درمان آنژین قلبی تأیید شده است.

پروفسور "ونش ری لو"(Wenshe Ray Liu) از دانشگاه ای اند ام تگزاس و پروفسور "چین تی کینت سنگ"(Chien-Te Kent Tseng) از دانشکده پزشکی دانشگاه تگزاس محققان ارشد این مطالعه هستند.

لو گفت: در حال حاضر فقط یک دارو به نام رمدسیویر در دسترس است و تاثیر کمی بر بهبود حال بیماران مبتلا به کووید-۱۹ دارد و ویروس ممکن است به راحتی از دست آن فرار کند بنابراین یافتن داروهای جایگزین ضروری است. گروه ما بیش از ۳۰ داروی مورد تایید سازمان غذا و دارو آمریکا و سازمان دارویی اروپا را بررسی کرد تا توانایی آنها در جلوگیری از ورود کروناویروس سندرم حاد تنفسی ۲ به سلول‌های انسانی را بسنجد. این مطالعه نشان داد که بپریدیل بیشترین پتانسیل را برای درمان کووید-۱۹ دارد.

مطالعه محققان اکنون در سایت مجله(PNAS) در دسترس است و برای چاپ در تاریخ ۹ مارس برنامه ریزی شده است.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید