معاون کل وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تردد مردم نسبت به قبل از شیوع ویروس کرونا به ۳ درصد کاهش یافته است.

حریرچی: مردم هنگام خارج شدن از خانه دو ماسک بزنند/ ۹۰ درصد سفرهای نوروزی کنترل نخواهد شد

 معاون کل وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در حالی که میزان تردد مردم در کشور در تابستان به ۲۳ و آذرماه به ۹ درصد کاهش یافته بود، هم اکنون کاهش تردد مردم نسبت به قبل از شیوع ویروس کرونا به ۳ درصد رسیده است.

«ایرج حریرچی» دوشنبه شب در برنامه تلویزیونی شبکه خبر افزود: با وجود آنکه ۱۴ میلیون دانش آموز به مدرسه نمی روند و دانشگاه ها برای ۴.۵ میلیون دانشجو تعطیل شده است، اما تردد ها آنچنان کاهش نیافته است و فروردین ما ممکن است با قبل از شیوع بیماری کرونا هیچ تفاوتی نداشته باشد.

 وی با بیان اینکه عدم کاهش تردد مردم برای ما بسیار نگران کننده است، گفت: اگر ۹۵ درصد مردم هنگام خارج شدن از خانه دو ماسک بزنند روند این بیماری بسیار نزولی شده و حتی در خرداد ماه سال آینده تعداد فوتی های ما به حدود ۳۰ نفر کاهش خواهد یافت.

معاون کل وزیر بهداشت به سفرهای نوروزی  اشاره کرد و ادامه داد که متاسفانه ۹۰ درصد سفرهای نوروزی کنترل نخواهد شد چون مقصد خانه اقوام و یا ویلاهای شخصی و یا اجاره ای است ولی استقرار مردم در حاشیه پارک ها و جنگل ها و شهرهای سیاحتی و زیارتی ممنوع خواهد بود.

حریرچی گفت که با این حال هنوز در ستاد ملی و قرارگاه برای سفرهای نوروزی تصمیم گرفته نشده است و باید ببینیم ویروس انگلیسی در کشور چه وضعیتی خواهد تا در روزها بخصوص تصمیم گیری شود.

معاون کل وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهارداشت: اکنون ۱۱ شهر استان خوزستان در وضعیت قرمز است و باید گروه های شغلی ۲، ۳ و ۴ در این شهرها تعطیل شوند، اما ۵۰ درصد آن انجام شده است.
حریرچی توضیح داد: این در حالی است که روسای بیمارستانها در نامه ای مکتوب درخواست کرده اند که در خوزستان قرنطینه کاملی انجام شود و هم اکنون میزان بستری بیماران در استان خوزستان ۱۱ برابر شده است.
وی به وضعیت استان مازندران اشاره کرد و گفت: هرچند که روند بیماری در استان مازندران نزولی است، اما مرگ و میر و بستری در این استان از متوسط کشوری بالاتر است و در استان های گلستان و گیلان مرگ ومیر از متوسط کشوری بالاتر رفته است.
معاون کل وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکید کرد: تمام تلاش کشورهای جهان برای مقابله با این ویروس این است که در بین مبتلایان و بستری های فاصله بیاندازند تا واکسیناسیون را انجام دهند و ما نیز تا مان آغاز واکسیناسیون در کشور باید به این روش عمل کنیم، هرچند که قدرت فراگیری ویروس انگلیسی بسیار بالاتر است.
حریرچی با بیان اینکه تست ویروس انگلیسی بسیار گرانقیمت است گفت: اکنون هریک از تست این ویروس ۱۰ میلیون تومان هزینه دارد و در ایران فقط ۳ دستگاه برای این کار داریم و به  مردم توصیه می کنیم با هر علامت مشکوک کرونا به مراکز درمانی مراجعه کنند.
فرهاد ابول نژادیان رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز نیز در این برنامه گفت: پیک سوم بیماری ویروس کرونا در خوزستان با ۲ ماه تاخیر آغاز شده و همراه شدن آن با ویروس انگلیسی نگرانی های ما را بیشتر کرده است.
وی توضیح داد : در حال حاضر هر ۸ روز تعداد بیماران کرونایی در استان خوزستان ۲ برابر می شود و برای کنترل این بیماری امروز بیش از ۸ هزار و ۵۰۰ تست کرونا در استان انجام شده است.
رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز افزود: اکنون اعمال محدودیت ها در استان خوزستان به ۶۰ تا ۶۵ درصد رسیده است تا بتوانیم به تدریج از این پیک بیماری کرونا در استان خوزستان عبور کنیم.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید