به گفته کاردار سفارت آمریکا در مادرید، کاخ سفید در نظر دارد تا در اقدام دولت پیشین آمریکا مبنی بر به رسمیت شناختن صحرای غربی برای مراکش تجدید نظر مکند.

تجدید نظر کاخ سفید در تصمیم دولت ترامپ درباره صحرای غربی

به گزارش سلام نو به نقل از ایلنا به نقل از روزنامه «ال پاییس» اسپانیا، «کونراد تربل» کاردار سفارت واشنگتن در مادرید اعلام کرد که کاخ سفید در نظر دارد در اقدام دولت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا برای به رسمیت شناختن صحرای غربی برای مراکش، تجدید نظر کند.

وی گفت: «می‌دانیم که این موضوع برای اسپانیا بسیار مهم است و یکی از مهم‌ترین مسائلی است که در شرایط فعلی مورد تجدید نظر قرار می‌گیرد».

کاردار سفارت واشنگتن در ادامه توضیح داد که مذاکراتی با عوامل فعال در سازمان ملل در این‌باره انجام شده است اما هنوز تصمیمی نگرفته‌ایم. شاید موضوع دوباره ارزیابی شود، زیرا «آنتونی بلینکن»، وزیر خارجه آمریکا گفته است که می‌خواهد محتوا و تعهدات داده شده را درک کند.

وی در پایان گفت: «می‌توانم تاکید کنم که دولت فعلی آمریکا تلاش می‌کند با متحدان رایزنی کرده و از نهادهای چندجانبه مانند سازمان ملل حمایت کند و هر تصمیمی که اتخاذ شود نیز در همین چارچوب خواهد بود».

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید