۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۵
کد خبر: 55226533

سیدمصطفی علوی‌کیا، معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری آبادان گفت: کلیه مراسم‌ها در آرامستان بهشت رضا آبادان تا اطلاع ثانوی ممنوع است.

۳ منطقه در آبادان قرنطینه شدند

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری آبادان گفت: کوی ذوالفقاری، کوی کارگر و کوی قدس شهر آبادان به عنوان مناطق پرخطر ابتلا به بیماری کووید ۱۹ شناسایی و اعمال محدودیت‌های کرونایی در این مناطق از امروز دوشنبه آغاز شد.

سیدمصطفی علوی‌کیا دوشنبه  اظهار داشت: شرایط اجرای محدودیت‌ و قرنطینه کرونایی به ساکنان این سه منطقه ابلاغ شده است و ملزم به اجرای دستورات ستاد کرونا هستند.

وی افزود: هرگونه تردد به این مناطق همچنین تجمع از جمله نماز جماعت، عروسی، مجلس ترحیم ،دورهمی خانوادگی و تجمع گروهی تا اطلاع بعدی بخصوص در این مناطق پر خطر آبادان ممنوع است.

معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری ویژه آبادان به تعداد بالای ابتلا به کووید ۱۹ در این شهرستان و قرار گرفتن آبادان در وضعیت قرمز کرونایی اشاره کرد و گفت: طرح محدودیت تردد شبانه نیز به صورت جدی در این شهرستان اجرا می شود و از تردد خودروها از ساعت ۲۱ تا چهار صبح جلوگیری شده و متخلفان جریمه می‌شوند.

وی افزود: همچنین تمامی مجتمع های تجاری سرپوشیده آبادان تا اطلاع بعدی اجازه فعالیت ندارند و هرگونه سرپیچی از این قانون برخورد جدی را به دنبال دارد.

علوی کیا گفت: اقدامات کنترلی در مبادی ورودی شهرستان‌ آبادان در راستای مقابله با شیوع ویروس کرونا، شدت یافته است و از ورود خودروهای غیربومی به این شهرستان جلوگیری می‌شود و خروج خودروهای بومی از منطقه ممنوع است.

وی اظهار داشت: همچنین از مسافران در فرودگاه و ترمینال آبادان آزمایش کرونا گرفته می شود و موارد مثبت برای درمان به بیمارستان طالقانی آبادان اعزام می‌شوند.

معاون برنامه ریزی فرمانداری آبادان مراقبت‌های بهداشتی را اولویت نخست برای مقابله با کرونا دانست و افزود: بخش زیادی از اقدامات لازم برای کنترل کرونا از سوی مردم قابل اجرا است.
وی گفت: شهروندان از دوستان، همسایگان، فامیل و بستگان خود بخواهند مسوولانه‌تر دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

آرمستان آبادان بسته شد

به گزارش ایرنا از روابط عمومی سازمان آرامستان‌ آبادان با توجه به روند افزایشی شیوع ویروس کرونا و حسب دستور ستاد کرونای استان خوزستان و در راستای سلامت همشهریان حضور و برگزاری کلیه مراسم‌ها در آرامستان بهشت رضا تا اطلاع ثانوی ممنوع می‌باشد .

بر اساس اطلاعیه روابط عمومی سازمان آرامستان‌ آبادان انجام مراسم تشییع و تدفین حداکثر با حضور ۱۰ نفر مجاز است.

در حال حاضر ۱۷۸ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان‌های تابعه دانشکده علوم پزشکی آبادان بستری هستند.

۱۳ واحد صنفی متخلف در خرمشهر پلمب شدند

سرپرست اداره صمت خرمشهر گفت: ۱۳ واحد صنفی به دلیل رعایت نکردن دستورالعمل های بهداشتی پلمب شدند.

نعیم مقدم با اشاره به بازرسی بهداشتی از ۹۲۵ واحد صنفی و تجاری در خرمشهر افزود:به ۶۱ واحد صنفی به دلیل رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی تذکر داده شد.

وی افزود:هشت گروه نظارتی مشترک اداره صمت با مشارکت واحد بهداشت محیط، اتاق اصناف، تعزیرات حکومتی، اماکن و اتحادیه مربوطه در سه نوبت کاری بازرسی از واحدهای صنفی را در خرمشهر برعهده دارند.

کلیه پاساژها، آرایشگاه‌های زنانه و مردانه، رستوران‌ها، تالارها و باشگاه‌های ورزشی در خرمشهر تعطیل می باشند و تنها فروشگاه‌های زنجیره‌ای، نانوایی‌ها، سوپرمارکت‌ها و رستوران‌های بیرون بر اجازه فعالیت دارند.

شهرستان خرمشهر ۶ هزار واحد صنفی فعال دارد.

۱۱ شهرستان در استان خوزستان از جمله آبادان و خرمشهر در وضعیت قرمز کرونا قرار دارند.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید