استراتژی کریمی کمی عجیب است. تقریباً هر کس کمی به فوتبال علاقه‌مند باشد به خوبی می‌داند که پیروزی در مجمع فدراسیون فوتبال به جای مناظره، مصاحبه یا حمایت پیش‌کسوتان به لابی نیاز دارد. لابی سیاسی، لابی ورزشی، لابی اقتصادی و البته لابی با اقشار متفاوتی که در مجمع حق رأی دارند.

علی کریمی برای مردم بازی می‌کند؛ چه در زمین چه در انتخابات فدارسیون فوتبال

سلام نو – سرویس ورزشی: علی کریمی در رقابت برای ریاست فدراسیون هم درست مثل روزهای بازی در زمین فوتبال جذاب، متفاوت و بی‌پروا بازی می‌کند و چه بخواهید، چه نخواهید توجه شما را به خود جلب می‌کند.

حالا تنها یک هفته به برگزاری مجمع انتخاباتی فدراسیون فوتبال و انتخابات رییس و نایب رییسان فدراسیون باقی مانده است و تحرک نامزدها برای جلب آرا مجمع حسابی افزایش یافته است. بی‌تردید این تحرک در انتخابات فدراسیون فوتبال، درست مثل حضور کریمی در این انتخابات، کم سابقه و البته جالب توجه است.

کار حتی به جایی رسیده که نامزدهای ریاست فدراسیون برای مناظره به صداوسیما دعوت شدند، دعوتی که البته به دلیل زنده نبودن برنامه، توسط علی کریمی رد شد. او در نامه‌ای که برای رد این درخواست منتشر کرد تأکید کرد که حضور در یک برنامه ضبط شده تلویزیونی و مناظره با سایر کاندیداها را به صلاح فوتبال کشور نمی‌داند و چنین برنامه‌ای را بیشتر نمایشی ارزیابی می‌کند.

علی کریمی در نامه خود در تذکری هوشمندانه تأکید کرد که در فاصله ۷ روز تا انتخابات فدراسیون فوتبال، ساختن این برنامه چندان به نفع فوتبال نخواهد بود.

یکی از ضعف‌هایی که مخالفان کریمی حسابی روی آن دست گذاشته‌اند عدم تجربه مدیریتی است، اما کریمی با انتخاب اخیر خود نشان داد هوش بدی در این زمینه‌ها ندارد. او حاضر نشد به مناظره از پیش ضبط شده و بی‌حاصلی تن بدهد که قسمت‌های مفیدش اسیر تیغ سانسور می‌شود و قسمت‌های غیرمفیدش تنش بیهوده می‌آفریند.

کریمی در عوض مثل دوران بازیگری خود با هوشمندی تمام یک برگ برنده رو کرد و در یک گفت‌وگوی اینترنتی بدون سانسور تمام حرف‌های خود را در کنار مهدی مهدوی‌کیا و حامیانی چون علی منصوریان و خداداد عزیزی زده است.

جادوگر فوتبال ایران به درستی متوجه شده که در انتخاباتی که یک مجمع بسته چند ده نفره سرنوشت برنده را تعیین می‌کنند مناظره در تلویزیون تأثیری بر آرا نخواهد داشت. اگر هم قصد از این مناظره روشن کردن اذهان عمومی باشد که خطوط قرمز صداوسیما مانع این روشنگری، حداقل به شیوه مطلوب کریمی است.

در نتیجه او با هوشمندی یک پلتفرم بدون سانسور اینترنتی را برای گفت‌وگو درباره انتخابات برگزید تا از یک سو بدون پرده با مردم سخن بگوید و از فرصتش بهره ببرد و از طرف دیگر شاید بتواند با این حرف‌های بی‌پرده تحولی اندک در مجمع فدراسیون ایجاد کند، تحولی که حتماً با یک برنامه پاستوریزه صداوسیما اتفاق نمی‌افتد.

انتخاب کریمی: بازی برای مردم چه در زمین چه در بیرون زمین

استراتژی کریمی کمی عجیب است. تقریباً هر کس کمی به فوتبال علاقه‌مند باشد به خوبی می‌داند که پیروزی در مجمع فدراسیون فوتبال به جای مناظره، مصاحبه یا حمایت پیش‌کسوتان به لابی نیاز دارد. لابی سیاسی، لابی ورزشی، لابی اقتصادی و البته لابی با اقشار متفاوتی که در مجمع حق رأی دارند.

کافی است بدانید که ۳۲ رأی مجمع در اختیار هیئت فوتبال استان‌ها و ۱۶ رأی در اختیار مدیران عامل باشگاه‌های لیگ برتری است. در چنین شرایطی کافی است کسی بتواند رأی همین دو گروه را با لابی، وعده و حتی فشار به دست بیاورد، آن وقت دیگر مهم نیست که چه کسی مناظره می‌کند و چه کسی قدیمی‌تر است.

اما چرا کریمی چنین کاری نکرد؟ آیا او توانایی چنین کاری را نداشت؟ از کُنش‌های علی کریمی این طور به نظر می‌رسد که جادوگر فوتبال ایران فارغ از توانایی یا عدم توانایی لابی با اعضای مجمع، شیوه کنونی انتخاب رییس فدراسیون و لابی‌های پسِ آن را به رسمیت نمی‌شناسد و با عدم ورود به آن‌ها قصد دارد بی‌ارزشی آن را به همه ثابت کند.

علی کریمی درست مثل دوران بازی در مستطیل سبز باز هم در حال بازی کردن برای تماشاگران و مردم عادی است. علی کریمی باز هم بی‌پروا، خوش تکنیک و جذاب به قلب تیم حریف زده است، اما آیا موفق می‌شود با به ثمر رساندن گل از سد شرایط بد، داوری بد، زمین ناهموار و هزار و یک مشکل دیگر بگذرد؟ آیا استراتژی کریمی معادلات معمول انتخابات فدراسیون را به هم می‌زند. برای پاسخ به این سؤال باید یک هفته دیگر صبر کرد.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید