به گفته یکی از مقامات پیشین آمریکایی، دونالد ترامپ، رییس‌جمهور سابق آمریکا در دیدار سال ۲۰۱۹ خود با کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی پیشنهادی عجیب به او داده است

پیشنهاد عجیب ترامپ به رهبر کره شمالی لو رفت

به گزارش سلام نو به نقل از برنا به نقل از نشریه هیل، به گفته یک مقام پیشین آمریکایی، دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا پس از دیدار با رهبر کره شمالی در سال ۲۰۱۹ در هانوی ویتنام، پیشنهادی بی سابقه به کیم جونگ اون داد و از او خواسته که با هواپیمای اختصاصی رئیس جمهور آمریکا به کشورش برگردد، ولی کیم این پیشنهاد را رد کرد.

بر این اساس، متیو پوتینگر، معاون سابق مشاور امنیت ملی آمریکا دراین باره به بی بی سی گفت: ترامپ به کیم پیشنهاد داد تا با هواپیمای اختصاصی وی به کره شمالی برگردد. رئیس جمهور می‌دانست که کیم با یک قطار و طی چند روز از طریق چین وارد هانوی شده است لذا به او گفت: اگر بخواهی می‌توانم تو را در عرض دو ساعت به کشورت برسانم، اما کیم نپذیرفت.

ترامپ نخستین رئیس‌جمهور آمریکا بود که پا در خاک کره شمالی گذاشته است. رئیس جمهور سابق آمریکا در حضور خبرنگاران از کیم جونگ اون تشکر کرد که او را به خاک کره شمالی دعوت کرده است.

البته جیمی کارتر در دهه ۹۰ میلادی برای مذاکره با مقامات پیونگ یانگ و آزادی چند آمریکایی به کره شمالی سفر کرده بود، اما وی در آن زمان رئیس جمهور آمریکا نبود و به درخواست بیل کلینتون، رئیس جمهور وقت آمریکا این سفر را انجام داد. مادلین آلبرایت، وزیر خارجه دولت کلینتون نخستین مقام ارشد آمریکایی بود که در دهه ۹۰ میلادی برای گفتگو با مقامات دولت کیم جونگ ایل، رهبر وقت کره شمالی به پیونگ یانگ سفر کرد.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید