علائم ابتلا به بیماری کرونا با بسیاری از بیماری عادی مشابه است.

فرق گلودرد بیماران کرونایی با گلودردهای دیگر

به گزارش سلام نو به نقل از رکنا، گلودرد از نشانه های کروناویروس است که البته با گلودردهای دیگر فرق دارد.

کروناویروس با برخی نشانه های مشترک در سرماخوردگی و مریضی عادی همراه است.

برخی علائم گلودرد ناشی از ابتلا به کرونا با سایر گلودردهای ناشی از سایر بیماری ها متفاوت است علائم ناشی از ویروس کرونا کاملاً شایع و مشابه علائم سایر بیماری‌های تنفسی است. بنابراین، طبیعی است که نسبت به هر نشانه‌ای که شبیه علائم کووید-۱۹ باشد، احساس اضطراب داشته باشیم.

با توجه به اینکه فصل سرماست و سایر عفونت‌های ویروسی هم شایع هستند، گلودرد به یکی از مهم‌ترین نگرانی‌ها تبدیل شده‌است. به گفته مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری آمریکا (CDC)، مبتلایان علاوه بر تب، سرفه و خستگی، گلودرد را نیز تجربه می‌کنند. با این حال، این بدان معنا نیست که هر گلودردی نشانه عفونت کووید است.

گلودرد در اثر چه ایجاد می شود؟

گلودرد می‌تواند بر اثر عفونت یا عوامل محیطی مانند هوای خشک ایجاد شود. گلودرد را می‌توان به سه قسمت تقسیم کرد و بر اساس بخشی از گلو که تحت تاثیر قرار گرفته، قابل تفکیک است. در حالی که فارنژیت ناحیه پشت دهان را تحت تأثیر قرار می‌دهد، التهاب لوزه تورم و قرمزی لوزه‌ها است. نوع سوم لارنژیت است، تورمی که در حنجره ایجاد می‌شود.

بررسی گلودرد در مبتلایان کرونا

گلودرد در بیماران کووید-19 وقتی ایجاد می‌شود که ویروس به غشاهای مرتبط با بینی و گلو وارد و باعث تورم آن‌ها شود. به طور مشابه، در صورت سرماخوردگی شایع و بیماری‌های دیگر مانند آنفولانزا، گلودرد به همان روش تحریک می‌شود. با وجود این، در حالی که گلودرد در بیماری‌های دیگر در مراحل اولیه رخ می‌دهد، بیماران مبتلا به کووید-۱۹ همراه سایر علائم غالب مانند تب، سرفه خشک و خستگی، گلودرد دارد.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید