وزیر دفاع فرانسه اعلام کرد که ناو هواپیمابر شارل دو گل این کشور برای افزایش و تقویت اطلاعات به خلیج فارس فرستاده می شود.

ناو شارل دو گل فرانسه به خلیج فارس می‌رود
به گزارش سلام نو به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، فلورانس پارلی، وزیر دفاع فرانسه اعلام کرد ناو هوابر شارل دوگل برای افزایش و تقویت اطلاعات منطقه‌ای به خلیج فارس اعزام می‌شود.

به گفته وزیر دفاع فرانسه، داعش پس از شکست در سال ۲۰۱۹ حالا دوباره پیروزی‌هایی به دست خواهد آورد. بنابراین ماموریت این ناو جمع آوری اطلاعات هواپیماهایش درباره ظهور احتمالی داعش در خاورمیانه است.

پارلی گفت: ناو شارل دو گل در چارچوب ماموریتی علیه داعش به خلیج فارس می‌رود.

بنابر اعلام وزیر دفاع فرانسه شارل دوگل قرار است اطلاعاتی را که جنگنده‌های رافال مستقر در اردن پیشتر جمع آوری کرده اند، دریافت و تقویت کند.

پارلی گفت: ما شاهد ظهور دوباره داعش هستیم و این نگران کننده است. داعش اوایل سال ۲۰۱۹ به لحاظ سرزمینی شکست خورد و این پایان قدرت آن بود. اما از آن زمان داعش فعالیت‌های زیرزمینی را آغاز کرد و ظرفیت عمل خود را که کمتر به چشم می‌آیند، اما بیشتر از گذشته شده است بازسازی کرد.

پارلی حملات اخیر در بغداد را محکوم کرد و افزود: در سوریه داعش قدرت می‌گیرد. این تهدیدی است که همچنان وجود دارد و به همین دلیل است که ما مایل هستیم بتوانیم این عملیات را در چارچوب ائتلاف بین المللی ادامه دهیم. ما به یاد داریم که حملاتی که در سال ۲۰۱۵ در فرانسه رخ داد از منطقه عراق و سوریه سازمان دهی شده بود. باید از اینکه داعش بتواند به خواسته‌های خود دست یابد جلوگیری کنیم.

پارلی همچنین به عملیات برخان اشاره کرد که از هشت سال پیش در منطقه ساحل آفریقا آغاز شده است. وی گفت: هم اکنون ۵ هزار و ۱۰۰ نظامی فرانسوی به منطقه اعزام شده اند. ساحل، مرز جنوبی اروپا محسوب می‌شود. این امنیت جنوب است که زیر سوال می‌رود. ما نمی‌خواهیم داعش و القاعده پایگاه‌هایی برای خود ایجاد کنند که ابعاد آن رو به گسترش است. این گروه‌ها در حال حرکت به سمت جنوب و به سمت کشورهایی هستند که به خلیج گینه راه دارند. هدف آن‌ها این است که مردم را مطیع قوانین شریعت کنند.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید