تورج دهقانی زنگنه، رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: هیچ ایرلاینی اجازه افزایش قیمت بلیت هواپیما برای ایام نوروز را ندارد.

تکلیف افزایش قیمت بلیت هواپیما در نوروز ۱۴۰۰ مشخص شد

به گزارش سلام نو به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، تورج دهقانی زنگنه با بیان اینکه برای عید به هیچ عنوان افزایش قیمتی در نرخ بلیت‌ها نخواهیم داشت، گفت: شرکت‌های هواپیمایی حق ندارند، نرخ بلیت برای پروازهای داخلی در ایام عید و برای مسیرهای مختلف داخلی و پر تردد را تغییر دهند و سازمان هواپیمایی هم در این رابطه نظارت شدیدتری را اعمال خواهد کرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی توضیح داد: هم اکنون شرایط به گونه‌ای نیست که امکان چنین تغییرات قیمتی وجود داشته باشد و به هیچ وجه مجوز افزایش قیمت بلیت هواپیما تا پس از تعطیلات نوروزی صادر نخواهد شد.

او ادامه داد: اگر شرکت هواپیمایی سقف قیمتی مصوب موجود را برای نرخ بلیت هواپیما رعایت نکند در رصدهای مستمری که داریم متوجه تخلف در این زمینه خواهیم شد و با شرکت هواپیمایی مورد نظر برخورد جدی صورت خواهد گرفت.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه اجازه تخلف به شرکت‌های هواپیمایی داده نخواهد شد، اظهار کرد: شاید نرخ کنونی بلیت هواپیما با توجه به شرایط اقتصادی موجود برای ایرلاین‌ها به صرفه نباشد، اما شرایط کنونی به گونه‌ای نیست که دیگر امکان افزایش قیمت بلیت هواپیما وجود داشته باشد و نمی‌توانیم چنین اجازه‌ای به شرکت‌های هواپیمایی بدهیم و برنامه‌ای برای بالا رفتن قیمت بلیت هواپیما نداریم.

او با بیان اینکه فاصله گذاری اجتماعی در تمامی پروازها باید تا زمانی که ستاد ملی مقابله با کرونا لغو آن اعلام نکرده اجرا شود، افزود: سازمان هواپیمایی کشوری به صورت کامل بر این فاصله گذاری ۶۰ درصدی نظارت خواهد کرد و با شرکت‌هایی که این فاصله گذاری را رعایت و یا اجرا نکنند برخورد خواهد شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه این روش که در رابطه با فاصله گذاری اجتماعی در پروازها در نظر گرفته شده در هیچ جای دنیا نمونه ندارد و تنها در بخش هوایی ایران است که قانون فاصله‌گذاری اجتماعی را در پروازهای خود رعایت می‌کند، افزود: سازمان هواپیمایی کشوری و وزارت راه و شهرسازی به دلیل افزایش ایمنی و سلامت مسافران و تضمین سلامت آنها این مصوبه را ارائه کرد و خوشبختانه شرکت‌های هواپیمایی هم تاکنون این موضوع را پذیرفته‌اند.

زنگنه توضیح داد: ممکن است برخی از شرکت‌های هواپیمایی در این رابطه زیان ببینند اما با افزایش قیمت بلیت‌ها بخشی از این زیان را جبران می‌کنیم.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید