امارات پس از خارج کردن نیروهای خود از جنگ یمن، پایگاه نظامی خود در اریتره که برای جابجایی سلاح‌های سنگین استفاده می‌کرد را منحل می کند.

 امارات پایگاه نظامی خود در یمن را منحل می‌کند

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، امارات، میلیون‌ها دلار برای توسعه یک بندر و گسترش یک باند فرودگاه و ایجاد سایر زیرساخت‌ها در این پایگاه تاسیس شده توسط استعمارگران ایتالیایی در دهه ۱۹۳۰ در شهر عصب اریتره که مشرف به دریای سرخ است، سرمایه گذاری کرده و از سپتامبر ۲۰۱۵ به عنوان پایگاه حمل و نقل سلاح و انتقال نیروها به یمن استفاده کرده است.

به گفته کارشناسان سازمان ملل متحد، امارات قبلاً ماشین آلات جنگی مختلف از جمله تانک‌ها و خودروهای زرهی جنگی و همچنین بالگردهای تهاجمی و هواپیماهای بدون سرنشین را در این پایگاه مستقر کرده بود.

همچنین در این پایگاه، پادگانهایی ساخته شده بود که میزبان نظامیان اماراتی، یمنی و سودانی بود که با کشتی SWIFT-۱ به عدن منتقل شدند.

علاوه بر این، مایکل نایتس، پژوهشگر موسسه سیاست خاور نزدیک در واشنگتن به آسوشیتدپرس گفت که این پایگاه دارای یکی از بهترین بیمارستان‌های صحرایی در خاورمیانه است.

بر اساس این گزارش، از این پایگاه برای حبس اسیران نزد ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی در جنگ یمن استفاده شد.

حال، تصاویر ماهواره‌ای جدید نشان می‌دهد این کشور خلیج فارس، پس از اعلام عقب نشینی نیروهای خود از یمن در تابستان ۲۰۱۹، شروع به خارج کردن تجهیزات خود از این پایگاه و حتی از بین بردن تاسیسات جدید کرد.

تصاویر گرفته شده توسط  شرکت Planet Labs  نشان می‌دهد که همراه با اعلام ابوظبی مبنی بر خروج نیروهای خود از یمن، کارگرانی در حال تخریب تاسیساتی هستند که به نظر می‌رسد پادگان‌های کنار بندر  و مواد و تجهیزات در شمال بندر جمع‌آوری شده و احتمالاً در انتظار بارگیری است.

در اوایل ژانویه، تصویر دیگری، آنچه را که از این پایگاه با وسایل نقلیه و تجهیزات بارگیری شده بود، ثبت کرد و این کشتی قبل از پنجم فوریه بندر را ترک کرد.

همچین بر اساس تصاویر گرفته شده در ژانویه و فوریه، سوله های جدید ساخته شده در امتداد باند فرودگاه، به ویژه آنهایی که تحلیلگران، مرتبط با هواپیماهای بدون سرنشین می‌دانستند، شامل شد.

آسوشیتدپرس گفت، از بین بردن این سوله ها پس از آن صورت گرفت که شورشیان در اقلیم تیگرای اتیوپی، در ماه نوامبر، امارات را به بمباران پایگاه‌های خود با هواپیماهای بدون سرنشین برخاسته از این پایگاه متهم کردند.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید