رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان آخرین آمار مبتلایان و فوتی های ویروس کرونا در شادگان طی ۲۴ ساعت گذشته را اعلام کرد.

آمار مبتلایان کرونا در شادگان ۳ رقمی شد

به گزارش سلام نو به نقل از تسنیم، شکراله سلمان‌زاده اظهار داشت‌: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۷۵ مورد جدید مثبت داشته‌ایم که ۲۰ نفر مربوط به آبادان، ۲۵ نفر از خرمشهر و در شادگان ۱۳۰ مورد مثبت قطعی ابتلا به کووید-۱۹ گزارش شده است.

وی افزود:  از این ۱۷۵ مورد مثبت جدید ۱۵۴ نفر به صورت سرپایی (آبادان ۹ نفر، خرمشهر ۲۳ نفر و شادگان ۱۲۲ نفر) هستند.

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: همچنین در روز گذشته نیز ۳۴ نفر بستری و ۲۶ نفر نیز بهبود و از بیمارستان ترخیص شده‌اند و خوشبختانه مورد فوتی نداشتیم، بنابراین در حال حاضر کل موارد مثبت بستری در بیمارستان ۱۷۲ نفر است.

گفتنی است پیش از این از سوی دانشگاه علوم پزشکی آبادان، اعلام شده بود که تعدادی از بیماران کرونایی در شادگان مبتلا به نوع جهش یافته آن هستند. هم اکنون شادگان در قرنطینه کامل به سر می‌برد و محور های مواصلاتی این شهرستان تحت کنترل است.

چرا دزفول به یک‌باره قرمز شد؟

میثم مردسلطانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در دزفول اظهار داشت: وزارت بهداشت معیار قرمز بودن شهرها را تغییر داده است؛ به همین دلیل دزفول به صورت ناگهانی از رنگ زرد به قرمز تغییر رنگ پیدا کرد.

وی افزود: این تغییر معیار در گذشته به این ترتیب بود که اگر تعداد موارد بستری افزایش پیدا می‌کرد شهرستان قرمز می‌شد، اما در حال حاضر اگر بیماران سرپایی افزایش یابند باعث قرمز شدن شهر می‌شوند.

معاون دانشگاه علوم پزشکی دزفول همچنین در باره وجود ویروس انگلیسی در شهرستان دزفول گفت: در حال حاضر با وجود بررسی‌های انجام شده اما هنوز توانایی شناسایی ویروس انگلیسی در دزفول را نداریم، با وجود این ویروس انگلیسی در دزفول تایید نشده است و نمی‌دانیم این ویروسی که وجود دارد کرونای انگلیسی است یا همان کرونا ویروسی است که از پیش وجود داشته بود.

وی با اشاره به اینکه کرونا حدود ۹ ساعت می‌تواند بر روی پوست باقی بماند، افزود: دو روز قبل از بروز علائم در فرد مبتلا، سرایت ویروس شروع می‌شود و ۱۸ ساعت قبل از مشاهده نخستین سرفه و تب به شدت مسری است یعنی پیک سرایت ویروس ۱۸ ساعت قبل از بروز علائم است و تا ۷ روز بعد از بروز علائم سرایت آن وجود دارد و پس از آن اگر بیماری حالت تهاجمی نداشته باشد به مرور جمع می شود.

مرد سلطانی همچنین تاکید کرد: برداشت غلطی که بین افراد رایج شده، این است که اگر یک بار دچار بیماری شوند دیگر مبتلا به بیماری نمی‌شوند و این موضوع تایید شده نیست.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید