به گفته دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین، روسیه اوکراین را به عنوان یک کشور مستقل به رسمیت می‌شناسد اما اقدامات ضدروسی در رفتارش مشهود است.

اوکراین کشوری مستقل است اما دوست روسیه نیست

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دیمیتری پسکوف به خبرنگاران گفت: اوکراین یک کشور مستقل است ولی نه یک کشور دوست. فکر می‌کنیم این به دلیل اقدامات ضد روسی است که در رفتارهای دولت اوکراین مشهود است.

سخنگوی کرملین گفت که روسیه "قطعا کشور اوکراین را به رسمیت میشناسد اما از زمان وقوع کودتای تحت رویکرد بی ‌بند و بار کشورهای غربی، اوکراین به پروژه آن کشورهای غربی تبدیل شده است."

نشست ۲۲ فوریه پوتین – لوکاشنکو

به گفته سخنگوی کرملین، ولادیمیر پوتین و الکساندر لوکاشنکو، روسای جمهوری روسیه و بلاروس دوشنبه ۲۲ فوریه (چهارم اسفند) ملاقات می‌کنند.

اوایل امروز، رهبر بلاروس گفت با پوتین به این نتیجه رسیده اند که بعد از ۲۰ فوریه دیدار داشته باشند. پسکوف به خبرنگاران گفت: این نشست قطعا هفته آتی در ۲۲ فوریه برگزار میشود. این دو رئیس جمهور ملاقات خواهند کرد و ما انتظار داریم که مذاکرات اندکی طولانی باشند. دستورکار کاملا روشن است، روابط دوجانبه. قطعا موارد زیادی وجود دارد که لوکاشنکو مایل است با رئیس جمهوری روسیه در میان بگذارد، با توجه به اینکه مجمع ملی تمام بلاروسی‌ها به تازگی نشست خود را به اتمام رسانده است.  

سخنگوی کرملین ادامه داد: این مذاکرات روی تمام جنبه های مناسبات دوجانبه متمرکز خواهد بود و این روسای جمهوری همچنین در نظر دارند در رابطه با مشکلات بین‌المللی به تبادل نظر بپردازند.

تحریم‌های ضد روسیه

در همین حال سخنگوی کرملین امروز تاکید کرد، روسیه از دیدن ابتکارعمل‌های جدید درباره مسوول دانستن افرادی که خواستار تحریم روسیه هستند، متعجب نمی‌شود چرا که این ایده‌ها کاملا مرتبط هستند، به ویژه در بحبوحه استفاده بی‌حد از محدودیت‌ها.

نیکیتا میخالکوف، از فیلمسازان روسیه به تازگی گفته است، آن کسانی که از کشورهای خارجی می‌خواهند تا این کشور را با محدودیت‌هایی هدف قرار دهند، باید شهروندی روسیه از آنها گرفته شود.

پسکوف به خبرنگاران گفت: این یک ابتکارعمل پیشگامانه نیست. شاید اولگ دریپاسکا، تاجر روس اولین کسی باشد که گفت چنین لایحه ای باید معنادار باشد. گرچه او چنین مجازات سنگینی را پیشنهاد نداد، او گفت که چنین عملی باید به عنوان عملی قابل مجازات به لحاظ کیفری در نظر گرفته شود.

سخنگوی ریاست جمهوری روسیه در ادامه گفت: من نمیگویم که این اقدامات چگونه باید با مجازات روبرو شوند، این فراتر از اختیارات من است اما معتقدم که این موضوع اکنون که ما شاهد ادامه سوءاستفاده از محدودیت‌ها هستیم، بسیار مرتبط باشد. چنین پیشنهاداتی به احتمال زیاد مورد گفت‌وگو قرار می‌گیرد.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید