با وجود آنکه از ماه گذشته طرح واکسیناسیون علیه کرونا در آمریکا آغاز شده است، با این حال شمار تلفات ناشی از این ویروس به ۴۹۹۹۹۱ نفر رسید.

آمار تلفات کرونا در آمریکا به نیم میلیون نفر نزدیک شد

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا از روز ۲۱ ژانویه (یکم بهمن ۹۸) و شناسایی نخستین مورد ابتلا به کووید-۱۹ در واشنگتن بیش از یکسال می‌گذرد و آمریکا با ثبت بیش از ۲۸ میلیون و ۳۸۰ هزار مورد ابتلا به ویروس کرونا همچنان جایگاه خود در صدر کشورهای درگیر را حفظ کرده است.

شیوع ویروس کرونا هم‌پای همه دردسرهایی که در سایر نقاط جهان ایجاد کرد سبب شد تا همزمانی سال سخت کرونایی با انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا فراتر از بحرانی بهداشتی به چالشی سیاسی تبدیل شده و احوال آمریکا را از دست و پنجه نرم کردن با کرونا در دوران ترامپ به مقبله با کرونا در دوران بایدن تغییر دهد.  

شمار موارد فوتی در آمریکا با اختلاف فاحش از سایر کشورهای جهان ایستگاه نیم میلیون نفر را پشت سر گذاشته اما جو بایدن رئیس‌جمهوری آمریکا در مصاحبه با شبکه سی ان ان در میلواکی ویسکانسین از واکسیناسیون همه آمریکایی‌ها تا اواخر ژوئیه (مرداد ۱۴۰۰) خبر داده است.

بایدن در جریان این گفت‌وگو که نخستین سفر رسمی او به خارج از واشنگتن از زمان ورود با کاخ سفید (۲۰ ژانویه) بود همچنین اعلام کرد تا آن زمان، ۶۰۰ میلیون دوز واکسن از شرکت‌های تولیدی گوناگون در دسترس خواهد بود.

بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا تا کنون حدود ۳۹ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر در این کشور حداقل یک دوز واکسن کووید-۱۹ دریافت کرده و حدود ۱۵ میلیون نفر به طور کامل (دو دوز) واکسینه شده اند.  

کارشناسان اعلام کرده اند که به رغم روند کاهشی شمار مبتلایان به کرونا در آمریکا، این کشور مسیر طولانی برای مهار شیوع کرونا دارد و روزانه همچنان سه هزار نفر بر اثر ابتلا به این ویروس در این کشور جان خود را از دست می دهند.

این در حالی است که همزمان گونه‌های جدید ویروس کرونا در حال گسترش در آمریکاست به همین دلیل از شهروندان این کشور خواسته شده همچنان تدابیر پیشگیرانه را اجرا کنند.

شبکه سی ان ان در این راستا گزارش داد که ماسک زدن، رعایت فاصله اجتماعی و کاهش سفرها عامل اصلی کمک کننده به کاهش موارد ابتلا به کرونا در آمریکا بوده است.

برخی معتقدند که موج چهارم  پیش روی امریکاست.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید